دولت تلاش کرد ناترازی بودجه ایجاد نکند

سخنگوی اقتصادی دولت ضمن اعلام اینکه تا پایان دی ماه دولت هیچ استقراضی از بانک مرکزی تحت عنوان تنخواه گردان نداشته است، گفت: دریافتی دولت در سال جاری ۴۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته و سهم درآمد جاری نیز ۵۵ درصد بیشتر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیداحسان خاندوزی در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: دولت در اولویت سیاستگذاری اقتصادی خود مساله ایجاد ثبات اقتصادی کلان، مهار تورم، رشد تولید و خروج از رکود و ایجاد اشتغال را در دستور کار دارد. امروز جمعی از فعالان اقنصادی خدمت رهبری بودند و ایشان مهمترین مسئولیت دولت را بهبود محیط کسب و کار برای فعلان اقتصادی و رفع موانع تولید عنوان کردند. همچنین ایشان بر تامین مالی در بخش های تولیدی به خصوص تولیدکنندگان متوسط و خرد تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید:

خاندوزی: انحلال سامانه یکپارچه خودرو در دستور کار نیست

وی با اشاره به دیدار جمعی از فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب، گفت: مهم‌ترین عبارتی که به عنوان مسئولیت دولت در حوزه تولید مورد اشاره قرار گرفت، موضوع بهبود کسب و کار و رفع موانع بود. هم‌چنین ایشان تأکید داشتند همزمان با سیاست کنترل نقدینگی، موضوع تأمین مالی تولید نباید مورد غفلت قرار بگیرد و همزمان جلو برود.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به سیاست دولت در تراز کردن بودجه و ارائه گزارش عملکرد بودجه امسال، اظهار داشت: در ده ماهه امسال 1388 هزار میلیارد تومان مجموع دریافتی‌های دولت است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 40 درصدی دارد و از درآمدهای دولت، سهم درآمدهای جاری و پایدار و غیرنفتی 827 همت محقق شده که این بخش از درآمدها بخش عمده دریافتی دولت است. 

خاندوزی افزود: در ده ماهه امسال 1390 همت مصارف دولت بوده که 80 درصد از مصارف پیش‌بینی شده در بودجه امسال است و دولت تا پایان دی‌ماه هیچ استقراضی از بانک مرکزی نداشته؛ علیرغم اینکه این کار روال مرسوم دولت‌های گذشته بوده است. تحقق بودجه عمرانی امسال 161 همت بوده و این میزان بودجه عمرانی نسبت به دوره مشابه سال گذشته 86 درصد بیشتر پرداخت شده که نشان‌دهنده اهتمام دولت به این حوزه است. 

وی درباره بودجه سال آینده هم خاطرنشان کرد: تلاش دولت این بود که بودجه از طریق کنترل مصارف به کاهش کسری بودجه و واقعی شدن اعداد درآمدی منتهی شود. شاید می‌شد اعداد درآمدی غیرواقعی در نظر گرفته شود ولی تلاش دولت برای تدوین بودجه واقعی و تراز بوده است. برخی تغییرات در مجلس مورد موافقت ما بوده و برخی تصمیمات مجلس هدف‌گذاری بودجه ما را دچار اخلال می‌کند. گاها مصارفی به بودجه اضافه شده که تأمین درآمد پایدار در دسترس نیست و امیدواریم این بخش‌ها به نحو خوبی سامان یابد. 

کد خبر: 1218068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =