قرآن کریم یک ابزار الهی جهت تعالی انسان است

بهرام یحیایی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: قرآن کریم یک ابزار الهی جهت تعالی انسان است و موجب کامیابی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

دکتر بهرام یحیایی، استاد ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن ابراز خشنودی از قرار داشتن درس "انس با قرآن" در ردیف دروس رشته‌های دانشگاه آزاد، بیان کرد: سبب خشنودی است که آموزش قرآن کریم تحت عنوان درسی " انس با قرآن" در ردیف دروس تمامی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد چون آموزه‌های قرآن می‌تواند در حال و آینده زندگی ما تأثیرگذار باشد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که، قرآن کریم، راه‌گشای زندگی انسان‌هاست، افزود: قرآن کریم در تمامی مسائل زیستی انسان‌ها از قبیل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره، حتی فردی هم برنامه و راه‌کار دارد که مطالعه و عمل به آن موجب کامیابی در دنیا و رستگاری در آخرت می‌شود.

بهرام یحیایی، انس با قرآن را به عنوان یک ابزار الهی جهت تعالی انسان برشمرد و تصریح کرد: انس با قرآن موجب خودسازی و از بین رفتن خودبینی، دنیا دوستی و کلیه صفات منفی دنیوی می‌شود و لازم است در نزدیکی هر چه بیشتر خود به قرآن کریم، تلاش کنیم.

یحیایی با توصیه دانشجویان به این‌که انس با قرآن را در حد یک واحد درسی برای یک ترم، قائل نباشند، اضافه کرد: بزرگان دین، توصیه کردند که انس با قرآن را در زندگی خود پررنگ‌تر کنید چون به واسطه عمل به مفاهیم قرآن، می‌توان هم خوب زندگی کرد و هم رستگار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با گلایه از برخی افراد جامعه در توجه کافی نکردن به جایگاه قرآن، گفت: جای بسی تأسف است که جایگاه قرآن در بخشی از جامعه کم‌رنگ است با وجود این‌که جشنواره‌های متعدد ملی و بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قرآن را فرا بگیرید و به محتوای قرآن، بیشتر توجه کنید که خوانش صحیح قرآن هم مد نظر است و از سوئی، قصص پیامبران در قرآن کریم عبرت‌آموز است و باید سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و با تأسی از آموزه‌های قرآنی، سیره نبوی و زندگی امامان معصوم تا جایی که ممکن است قرآن را یاد بگیریم به آن عمل کنیم و به دیگران بیاموزیم.

این استاد دانشگاه با تأکید بر ضرورت آموزش به فرزندان توسط خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها در آموزش قرآنی به فرزندان، نقش مهمی دارند و باید از زمان کودکی به آنان آموزش دهند و اگر خودشان نمی‌توانند، کودکان را به پایگاه‌های آموزش قرآن، هدایت کنند که به برکت انقلاب اسلامی در جامعه گسترده است.

یحیایی به استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در جهت جذب جوانان به محافل قرآنی تأکید و بیان کرد: بسترهای خوبی از طریق رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون، رادیو و حتی فضای مجازی مهیا است که متولیان امر می‌بایست در تهیه و تولید برنامه‌های فاخر قرآنی، همانند برخی از برنامه‌های اخیر که شاهد آن بودیم، اقدام کنند و با جذب مخاطب بتوانند همه مردم را با قرآن کریم، مأنوس کنند.

وی با عنوان اینکه، بخش زیادی از اوقات جوانان در فضای مجازی می‌گذرد، گفت: با تولید برنامه‌های موبایلی در الگوسازی افراد چهره و به نام فعال در حوزه‌های مختلف قرآنی برای اقشار مختلف جامعه، می‌توان مؤثر بود و به سمت این کتاب آسمانی جذب کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به برگزاری امتحان شفاهی قرآن کریم در امتحانات پایان ترم در این واحد، خاطرنشان کرد: بخشی از نمره پایان ترم را به امتحان شفاهی اختصاص دادم تا دانشجویان بتوانند آن چه که به صورت کتبی پاسخ دادند را در قالب خوانش صحیح قرآن کریم این معجزه الهی پیامبر اکرم(ص) به نمایش بگذارند که در پایان از همه دانشجویان، راضی بودم و امیدوارم که انس با قرآن صرفاً در قالب یک واحد درسی نباشد و همیشه در همه مراحل زندگی در کنارشان و راه‌گشای زندگی‌شان باشد.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1218123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =