آزاداندیشی در دانشگاه آزاد

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی برای اظهار نظر و انتقاد دانشجویان از مسائل مختلف است.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، محسن داوری در مصاحبه با خبرنگار ایسکانیوز استان آذربایجان غربی از اهمیت کرسی های آزاد اندیشی سخن گفت و بیان کرد : این مسابقات برای گفت‌وگوی دانشجویان و اساتید پیرامون مسائل و موضوعات سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اظهار نظر یا نقد در مورد آنها است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی متولی اصلی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در تمام دانشگاه‌های کشور شده و امسال اولین رویداد ملی این مسابقات در حال برگزاری است .

داوری درباره زمان ثبت نام این مسابقات و تعداد تیم های شرکت کننده اینگونه بیان کرد که: ثبت نام این مسابقات از آذرماه شروع شده و پس از اتمام ثبت نام هم رقابت بین ۲۳۰ تیم شرکت کننده در استان آذربایجان غربی آغاز شده است.

وی افزود: قبل از آغاز رقابت‌ها ما برای تمامی تیم‌ها باتوجه به محورهای انتخابی آن‌ها کارگاه‌های آموزشی برگزار کردیم و از اساتید مربوط به همان حوزه برای کمک به تیم ها بهره بردیم‌.

داوری درباره نحوه برگزاری این رقابت ها گفت: با توجه به گستردگی استان آذربایجان غربی بخش مقدماتی این مسابقات را به سه واحد تقسیم کردیم، کرسی آزاد اندیشی در شمال استان با محوریت واحد خوی، مرکز استان با محوریت ارومیه و جنوب استان با محوریت واحد مهاباد برگزار شد.

وی افزود: از مرحله مقدماتی ۱۲۲ تیم به مرحله دوم صعود کردند و ادامه رقابت ها بعد از امتحانات آغاز خواهد شد و این رقابت تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که ۱۶ تیم منتخب استانی انتخاب شده و وارد مرحله کشوری شوند.

داوری درباره انتخاب داوران این مسابقات بیان کرد: داوران در جلسه‌ای که با حضور معاونین مختلف دانشگاه‌های استان در دبیرخانه جشنواره برگزار شد. از بین اساتید برجسته تمامی دانشگاه‌ها در تناسب با محورهای مربوطه انتخاب شدند.

خبرنگار : ثنا عسگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1218239

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =