ادعای جدید آمریکا/  از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از تشکیل کشور فلسطین حمایت می کنیم و این سیاست اعلام شده ماست و راههای مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که در حال بررسی مجموعه ای از گزینه ها هستیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: «ما به صورت فعال به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین امنیت واقعی برای اسرائیل هستیم.»

بیشتر بخوانید:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان

وی تصریح کرد: «راه های مختلفی برای رسیدن به هدف تشکیل کشور فلسطین وجود دارد و ما در حال بررسی مجموعه ای از گزینه ها و گفتگو با متحدان خود هستیم. ما به دنبال ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین امنیت واقعی برای اسرائیل هستیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد: ما با هرگونه کاهش مساحت منطقه غزه مخالفیم و اسرائیل به ما اطلاع داد که نمی خواهد نوار غزه را تصرف کند. ما موضوع ایجاد منطقه حائل در غزه را با اسرائیل مطرح کردیم و با هرگونه کاهش مساحت نوار غزه مخالفیم.

یک رسانه آمریکایی به نقل از دو مقام دولتی این کشور ادعا کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از وزارت امور خارجه خواسته است, گزینه‌های به رسمیت شناختن احتمالی یک کشور فلسطینی پس از جنگ غزه توسط آمریکا را بررسی کند.

تارنمای "اکسیوس" نوشت: در حالی که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند هیچ تغییری در سیاست آمریکا ایجاد نشده است، این مساله که وزارت امور خارجه در حال بررسی چنین گزینه‌هایی است, نشان دهنده تغییر تفکر در دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا در مورد به رسمیت شناختن احتمالی کشور فلسطین است.

چندین دهه است که سیاست آمریکا هم به صورت دوجانبه و هم در نهادهای سازمان ملل, بر مخالف با به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل متمرکز بوده است. این کشور ادعا کرده که کشور فلسطین تنها باید از طریق مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به دست آید.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که تلاش‌ها برای یافتن راه حل دیپلماتیک در زمینه پایان جنگ در غزه، راه را برای بازنگری در بسیاری از سیاست‌های قدیمی آمریکا باز کرده است.

دولت بایدن عادی‌سازی احتمالی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را به ایجاد مسیری برای تشکیل کشور فلسطین مرتبط کرده است.

مقامات سعودی به طور علنی و خصوصی اعلام کرده‌اند که هرگونه توافق بالقوه عادی‌سازی روابط با اسرائیل مشروط به ایجاد یک مسیر "غیرقابل بازگشت" به سوی ایجاد یک کشور فلسطینی است.

این مقام ارشد آمریکایی گفت که برخی در داخل دولت بایدن اکنون معتقدند که به رسمیت شناختن کشور فلسطین احتمالاً باید اولین گام در مذاکرات برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین به جای آخرین گام باشد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدا به ۲۶ هزار و ۷۵۱ نفر و شمار مجروحان فلسطینی به ۶۵ هزار و ۶۳۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =