اخبار سفر رئیسی به هرمزگان/ رئیس‌جمهور: هرچه در سفر اول تصویب کردیم ثمر نشست

رییس جمهور گفت: یک نیروگاه هسته ای ۵ هزار مگاواتی بسیار بزرگ تر از نیروگاه اتمی بوشهر در منطقه سیریک استان هرمزگان ساخته می شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز ۱۲ بهمن در آغاز اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی از طریق فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ وارد بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در این استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دستور ویژه رئیسی به وزرای نیرو و نفت

استان هرمزگان مقصد دومین دور از سفر رییس جمهور و اعضای هیأت دولت است و سفر قبلی در دی ماه ۱۴۰۰ انجام شده بود.

به گزارش فارس، این سفر دو روزه است و برنامه‌ریزی شده تا رییس جمهور در بندرعباس، میناب و بشاگرد برنامه‌های مختلف و دیدارهای مردمی داشته باشد.

در این سفر آیت الله رییسی ۱۰۵ هزار میلیارد تومان پروژه را نیز مورد بهره برداری قرار می دهد که از جمله آن می توان به بیمارستان کودکان جدید بندرعباس و نیروگاه المهدی و بیش از یک هزار پروژه عمرانی و صنعتی، آبرسانی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

رییس جمهور همچنین ساعت ۱۵.۳۰ امروز در ساحل بندرعباس دیدار مردمی دارد.

وزرای دولت نیز از دو روز گذشته در مناطق مختلف هرمزگان حضور یافته و امروز نیز بیش از ۱۰ وزیر دولت همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان، در مناطق مختلف آن حضور می یابند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز در بدو ورود به استان هرمزگان اظهار داشت: بسیار خرسندم که خدای متعال توفیق داد تا امروز در شهر بندرعباس و استان هرمزگان باشیم و به ارواح مطهر شهدا درود می فرستم و برای جانبازان و ایثارگران طلب عافیت کنم.

وی افزود: هرمزگان زمینه‌های بسیاری در اقتصاد دریا، گردشگری، کشاورزی، صنعتی و کارهای خوبی هم در استان انجام شده است و ما با نیازهای استان، دور اول سفر را به رفع ضرورت ها قرار دادیم و امروز شاهدیم با تلاش استاندار و همه مسؤولان گام‌های خوبی برداشته شده و پروژه‌های فراوانی به ثمر رسیده است.

رییس جمهور با بیان این که دهها پروژه به سامان رسیده و ۱۰۵ هزار میلیارد تومان جذب شده و این پروژه ها به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: طی سفر دو روزه به آنها سرکشی خواهیم کرد. پروژه هایی که زمینه‌های اشتغال، تولید و خدمت رسانی به مردم استان را داراست.

به گفته آیت‌الله رییسی، حرکت جهادی در هرمزگان شکل گرفته است و در این دو روز به جای جای استان سر می زنم و کارها را دنبال می‌کنیم.

وی با تقدیر از نماینده مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح که نقش مهمی در توسعه استان دارند، از  بسیج و نمایندگان و همه کسانی که تلاش می‌کنند، به طور ویژه قدردانی کرد.

رییس جمهور همچنین تأکید کرد: آنچه در استان لازم بود را در شورای برنامه ریزی مصوب می‌کنیم و آنچه برای تصمیم‌گیری در شوراهای عالی نیاز باشد را در تهران بررسی و تصویب می‌کنیم و تا حصول نتیجه قطعی دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهور با خوشامدگویی دو تن از شیوخ اهل سنت، خانواده شهید مدافع حرم و اسلام جاهدی ورزشکار مدال آور المپیک آسیایی وارد هرمزگان شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری کشورمان صبح امروز در مراسم احیای ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، اظهار داشت: امروز دو رویداد مهم احیای کارخانجات و کارگاه های نیمه تعطیل و خرسندی صیادان منطقه را جشن می گیریم که این خوشحالی، خوشحالی همه ما است.

وی افزود: برخی از صیادان امروز از معطلی ۲۰ ساله برای دریافت مجوز صیادی سخن گفتند اما امروز با همت مردم شاهد صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی در کشور هستیم.

رییس جمهور با بیان این که مردم این استان از زمان حضور متجاوزانه پرتغالی ها تا دوره پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس همواره مقاومت و ایمان مردم خود را نشان داده اند و نثار صدها شهید و جانباز و آزاده در هرمزگان گواهی بر این مدعا است.

آیت الله رییسی ادامه داد: امروز کارهای بزرگی به دست نیروهای جهادی و انقلابی ما رقم می خورد و باید از وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد و استاندار جهادی آقای دوستی در صدور مجوز برای صیادان و صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی تشکر کرد که آرامش را به خانواده های صیادی باز گرداندند.

رییس جمهور گفت: صدور مجوز یکی از اقدامات است و خدمت رسانی به صیادان باید با کمک مردم افزایش یابد.

وی نهضت احیای کارخانجات و کارگاههای تعطیل را گام بزرگی خواند که هرمزگان در آن رتبه اول دارد و کارخانه سپهر دریا را یکی از این کارخانجات خواند که در حال ساخت ۱۴ کشتی است و کار در آن رونق دارد.

آیت الله رییسی از ورود شمار کارگاههای فعال در هرمزگان به کانال ۷ هزار واحد خبر داد و گفت: بسیاری از این احیاها با برخی تصمیمات ضروری و فوری میسر فراهم شده است و باید با جدیت ادامه یابد.

وی قوت ایران را از تولید قوی، نیروهای قوی و کارامد و اقتصاد قوی دانست و تأکید کرد: امروز در آغاز دهه فجر یاد امام راحل و شهدا را گرامی می داریم که برای ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فراهم آوردند و شکوه حضور مردم در صحنه، آن را حفظ کرده است.

رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی میسر نیست و باید با رشد تولید، تمام توان خودمان را در رساندن رشد تولید ۸ درصد بکار بگیریم و بنا داریم در دولت آنچه از حمایت لازم است، نسبت به بخش خصوصی و شرکت های فعال در عرصه های تولیدی بکار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: کشتی سازی در این منطقه بسیار جای کار دارد و ان شا الله روز به روز رونق خواهد گرفت و کارهای بزرگی برای هرمزگان و منطقه و خلیج همیشه فارس شکل خواهد گرفت. یکی از جلوه های اقتصاد دریا، کشتی سازی و دیگری شیلات است که شاهد شور خوبی در میان صیادان و کارگران شاغل در این حوزه هستیم.

نیروگاه اتمی بزرگ تر از نیروگاه بوشهر در هرمزگان ساخته می شود

 سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری کشورمان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی ستان هرمزگان با اشاره به گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان داشت: هر روز شاهد رشد و شکوفایی و گام های بلندی در کشور عزیزمان هستیم و این پیشرفت ها و گام های بلند توانسته ایران اسلامی را ایران پیشرفته و فن آور کند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی لایق عنوان پیشرفته و فن آور است و جوانان این میهن توانسته اند با دانش، توانایی های خود را در عرصه اجرا نشان دهند. یعنی ضمیمه شدن دانایی ها به توانایی ها به پیشرفت و توسعه انجامیده است.

رییس جمهور با اشاره به افتتاح ۱۵۷ طرح در حوزه صنعتی و انرژی در هرمزگان، عنوان داشت: پروژه بزرگ نیروگاه اتمی سیریک، کار بزرگی است. یک نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی که می تواند به عنوان یک زیرساخت برای اقتصاد کشور و پیشرفت مطرح باشد و امیدوارم آغاز ساخت این نیروگاه برای کشور مبارک باشد که بدست توانای مهندسان، کارگران و فعالان این عرصه رقم می خورد.

آیت الله رییسی ادامه داد: کار بسیار بزرگ تری از آنچه در استان بوشهر در قالب نیروگاه اتمی شاهد هستیم، در هرمزگان ساخته خواهد شد.

وی همچنین گفت: امروز ۱۲۸ کارخانه صنعتی در استان هرمزگان افتتاح می شود و جا داشت که به تک تک این واحدها سر بزنم و این حضور این حق را ادا نخواهد کرد. با آقای دوستی که نفت ستاره را می ساختند درباره آلاینده های مشعل که صحبت می کردیم، درباره مدیریت مصرف مسائل و موضوعاتی مطرح می شد. پالایشگاهی که توانست نیاز کشور را برطرف کند و کشور را از وابستگی نجات دهد. البته باید همگام با رشد تولید، مصرف را مدیریت کرد.

به گفته رییس جمهور، مدیریت مصرف بسیار مهم است و در کنار هر تولید اگر مصرف را مدیریت نکنیم و آنهایی که سوخت را مصرف می کنند، قیمت واقعی و مشقات تولید آن را ندانند، ممکن است نسبت به مصرف بی توجه باشند ومصرف را بالا ببرند و ما را نیازمند به خرید سوخت کند و نیاز به خروج سرمایه های کشور برای خرید سوخت باشد.

رییسی ادامه داد: چند میلیارد دلاری که بخواهیم برای خرید سوخت از خارج بگذاریم را می توانیم در کشور سرمایه گذاری کنیم.

رییس جمهور همچنین عنوان کرد: همواره به مسؤولان وزارتخانه های نفت، نیرو و جهاد سازندگی گفته ام که ضمن تولید با کیفیت و استاندارد، می بایست مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از خام فروشی، به بازدیدهایش از بندر شهید رجایی و وجود محصولات خام فروشی در این بندر برای صادرات اشاره و تأکید کرد: باید به سمت بهینه سازی صادرات حرکت کنیم. اگر در پتروشیمی بتوانیم متانول را در حوزه پتروشیمی به کالا تبدیل کنیم، ارزش بالاتری می یابد و حتی می توان آن را به بنزین تبدیل کرد.

رییسی از مهندسان و کارگران هرمزگانی که در گرمای سخت مشغول تولید هستند، قدردانی و سپاسگزاری کرد و گفت: قطعا بدانید این گام بزرگی در راستای استقلال اقتصادی است.

وی در پایان عنوان داشت: یکی از حوزه های مهم استقلال، استقلال اقتصادی است و کار شما، تجلی ما می توانیم است.

 در این مراسم نیروگاه ۱۵۷ مگاواتی المهدی ساخته شده توسط مپنا در غرب شهر بندرعباس هم به بهره برداری رسید.

رئیسی: هرچه در سفر اول تصویب کردیم ثمر نشست

رئیس‌جمهور: اقدامی که برای شهرهای جدید و ساحلی انجام می‌شود برای توسعه کشور بسیار اهمیت دارد.

کار ساخت و ساز دو شهر ساحلی در این سفر آغاز می‌شود.

هر چه در دور اول سفر تصویب کردیم به ثمر نشسته است و بخش کمی از آن هم در دست اقدام است.

کد خبر: 1218328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =