جشنواره فجر ۴۲ / دروغ‌های زیبا محصولی مشترک از ایران و بنگلادش

فیلم دروغ‌های زیبا ساخته‌ی مرتضی آتش‌زمزم محصول ایران و بنگلادش است که در کشور بنگلادش ساخته شده. این فیلم از آثار متفاوت جشنواره فجر ۱۴۰۲ به شما می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، خلاصه رسمی برای فیلم «دروغ‌های زیبا» منتشر نشده است اما با توجه به اخبار و تصاویر منتشرشده از فیلم، می‌توان حدس زد که این یک درام اجتماعی است که یک خانواده و مشکلاتشان را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سخنان حاشیه ساز یک کارگردان در افتتاحیه جشنواره فجر ۴۲/ بگیر و ببند رفتار درستی نیست

فیلم‌نامه: مرتضی آتش‌زمزم کارگردان فیلم، نویسندگی آن را به کمک ممیت الرشید را برعهده دارد.
تدوین: کاووس آقایی تدوینگر فیلم «دروغ‌های زیبا» است. آقایی در فیلم «مالیخولیا» هم کار تدوین را برای مرتضی آتش‌زمزم انجام داده بود.
موسیقی: فواد حجازی آهنگساز، موسیقی‌دان و نوازنده است که ساخت موسیقی برای این فیلم را برعهده دارد. حجازی بیشتر برای همکاری با خوانندگان خوش‌نامی همچون علیرضا عصار، محمد اصفهانی و نیما مسیحا شهرت دارد.
بازیگران: جایا احسن، سومان ریکیتا، سالم شاهد، ریکیتا ناندینی، شهیدالزمان سلیم، شاهد علی، شاهین میردها و جان پل سرمادیراس
حواشی فیلم دروغ‌های زیبا
ساخت فیلم «دروغ‌های زیبا» که در بنگلادش با عنوان «فرشته» شناخته می‌شود از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ شروع شده بود. موضوع و سروصداهای این فیلم موجب بیشتر دیده شدن آن شده است و شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این فیلم به عنوان نماینده بنگلادش راهی اسکار سال آینده شود. جایا احسن و شمون فاروغ دو سوپراستار سینمای بنگلادش به شمار می‌روند و احسن درباره بازی در این فیلم گفته است:

«با این فیلم فهمیدم که سینما زبان ندارد. با اینکه کارگردان فقط به زبان مادری‌اش حرف می‌زند، ولی در حین کار به هیچ مشکلی برنخوردم. این فیلم تجربه‌ای کاملا جدید برای من است و من در آن نقش زنی را که با مشکلاتی دست به گریبان است بازی می‌کنم. ما در زندگی روزمره هر روز با این نوع زنان برخورد می‌کنیم. این فیلم درباره ارزش‌های انسانی و عواطف است. به باور من، شیوه‌ای که کارگردان جامعه، فرهنگ و سیاست بنگلادش را به تصویر کشیده برای مردم ما غافلگیرکننده است.»

خلاصه‌ای از فعالیت‌های هنری مرتضی آتش‌زمزم


مرتضی آتش‌زمزم نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما است. این کارگردان تجربه زیادی در ساخت فیلم‌های مشترک با کشورهای دیگر مثل لبنان، پاکستان و بنگلادش دارد. متاسفانه فیلم‌های آتش‌زمزم آنقدر از لحاظ تجاری و انتقادی موفق نبودند برای همین این کارگردان تا حدودی برای عموم مردم گمنام مانده است. آتش‌زمزم در سال ۱۳۹۴ فیلم «مالیخولیا» را تهیه و کارگردانی کرد و توانست به عنوان فیلم منتخب جشنواره وارنا بلغارستان معرفی شود. این کارگردان پیش از این تنها با دو فیلم «مرگ سپید» و «بن‌بست» در جشنواره‌های بیست‌وهفتم و سی‌ام فیلم فجر شرکت کرده بود و این سومین حضور او در جشنواره محسوب می‌شود. آتش‌زمزم در سال ۱۳۹۱ جایزه ویژه هیات داوران شانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران را برای فیلم «رودی که کشته شد» دریافت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =