ظرفیت ۱۰هزار نفری مجمع نظام مسائل کشور برای افزایش مشارکت در انتخابات

مجمع نظام مسائل کشور،ظرفیتی ۱۰ هزار نفری در سطح کشور دارد نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ما در مساجد، دانشگاه‌ ها و تمامی سطوح کشور، مردم را ترغیب بر حضور در انتخابات خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، مجمع مشورتی نظام مسائل برای تصمیم سازی، مشورت و تغییر اولویت ها به نفع مردم است. به طور کلی نظام مسائل کشور را بر اساس مدل تحلیل لایه‌ای علت‌ها می توان در چهار لایه «لیتانی» (مشکلات ظاهری)، «ساختاری»، «جهان بینی» و «استعاره‌ای» طبقه بندی کرد. این نوع نگاه به مسائل کشور سبب می شود که کانون توجه‌مان را از لایه‌های بیرونی که غالباً جلب‌ توجه بیشتری می‌کنند، برداشته و بتوانیم با ورود به لایه‌های عمیق‌تر ریشه چالش‌ها را یافته و با ارائه راه‌حل‌های ریشه‌ای، مشکلات موجود در لایه بیرونی را نیز مرتفع سازیم.

خبرنگار ایسکانیوز، پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی با مصطفی محمدی‌مهوار، دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی همدان و معاون امور مجلس و ارتباطات فرا سازمانی مجمع نظام مسائل کشور در "میزگرد تخصصی انتخابات" به گفت‌گو پرداخت و در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

ایسکانیوز: مجمع نظام مسائل کشور چیست و چگونه به حل مسائل کشور می‌پردازد؟

یکی از دلایل عمده‌ی شکست جبهه‌ مخالفان و معاندان نظام اسلامی، وحدت و همدلی مردم و مسئولین در داخل کشور است. مجمع نظام مسائل در راستای "بیانیه گام دوم انقلاب" قدم بر می‌دارد و می‌تواند به عنوان بازوان مشورتی هر فرد مسئول، به آن مدیر یا مسئول ارگان مربوطه در زمینه های تخصصی کمک کند. همچنین در ماه های گذشته جلساتی با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی آقای قالیباف و معاون محترم رئیس جمهور آقای حسینی شکل گرفت که این مسئولین ارشد کشوری، استفاده از ظرفیت نخبگانی جوانان را بسیار هائز اهمیت دانسته و بر به کارگیری از ایده و آینده نگری آن‌ها تاکید کردند. مجمع نظام مسائل کشور دارای کمیسیون آموزش، تحقیقات، فناوری، اقتصاد، کشاورزی و عمران است، که در حل مسائل و مشکلات کشور کمک های لازم را ارائه می‌کنند.

ایسکانیوز: مجمع نظام مسائل کشور چند معاونت دارد؟

مجمع نظام مسائل، دارای معاونت امور مجلس و فراسازمانی، امور بانوان، امور استان ها و امور روحانیون است. این مجمع یک مجمع نخبگانی است، در شهرستان‌ها، استان‌ها و در سطح ملی فعالیت دارد، نحوه عملکرد مجمع به این شکل هست که در ابتدا به حل مشکل در سطح شهرستان به کمک فرماندار، نماینده، امام جمعه، ارگان های نظامی و انتظامی می‌پردازد، در صورت عدم حل مسائل، مشکلات به استان ارجاع داده شده تا توسط رئیس استان، معاون استان بررسی شود، در نهایت در سامانه mnema که سامانه ملی هست، به ثبت می‌رسد. تاکنون بیش از ۳۸۶ هزار مشکل در این سامانه ثبت شده است.

ایسکانیوز: دستاورد های معاونت امور مجلس را توضیح دهید.

معاونت امور مجلس مشکلاتی که در سایت mnema در سطح شهرستان و استان ثبت شده، به طور مستقیم و یا به صورت طرح موضوع با معاونان وزارت‌خانه ها در کمیسیون ۱۲ گونه مجلس شورای اسلامی حل می‌کند.

ایسکانیوز: مهم ترین دغدغه مجمع نظام مسائل کشور، پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، چیست؟

در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، مجمع نظام مسائل کشور تعامل با قوای سه گانه و سازمانها و ارگانهای مختلف را در دستور کار خود قرارداده است. نخبگان مجمع نظام مسائل کشور همه‌ مسئولان را به همدلی، همفکری، همکاری صمیمانه و تلاش جدی برای رفع مشکلات کشور دعوت می‌نمایند. در تلاشیم تا مجمع نظام مسائل در سطح ملی با هم افزایی و ظرفیت ده هزارنفری باعث پرشتاب‌تر شدن حرکت جمهوری اسلامی ایران به سوی قله های پیشرفت و موفقیت شود. فتح این قله های پیشرفت با جذب اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان برای مشارکت حداکثری در انتخابات انجام می‌شود. مشارکت در انتخابات لبیک به فرمان حضرت آقا است و مهم ترین دغدغه مجمع نظام مسائل کشور، حضور حداکثری مردم در انتخابات هست، که مثل هر سال مردم با غیرت ما با حضور در انتخابات سیلی محکمی بر دهان مستکبرین عالم خواهند زد.

ایسکانیوز: مجمع نظام مسائل کشور چگونه به افزایش مشارکت در انتخابات کمک می‌کند؟

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، مهم ترین دغدغه مجمع نظام مسائل کشور، حضور حداکثری مردم در انتخابات است، افزایش مشارکت در انتخابات، مهر محکم مردم بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مجمع نظام مسائل کشور، ظرفیت ۱۰ هزار نفری در سطح کشور دارد، که نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ما در مساجد، دانشگاه‌ ها و تمامی سطوح کشور، مردم را ترغیب بر حضور در انتخابات خواهند کرد.

ایسکانیوز: آیا معاونت امور مجلس و ارتباطات فرا سازمانی در انتخابات پیش رو از نامزد و کاندیدای خاصی حمایت خواهد کرد؟

معاونت امور مجلس به تنهایی تصمیم گیرنده این موضوع نخواهد بود، با توجه به سیاست های شورای اصلی مرکزی و دبیر کل این مجمع این اتفاق خواهد افتاد.

ایسکانیوز: سیاست های کلی این معاونت در انتخابات پیش رو چیست؟

خط مشی معاونت امور مجلس، خط مشی حضرت آقا است، حضور مردم پای صندوق های رأی هدف اصلی ما هست، تا با حضورشان بر انقلاب لبیک دوباره بگویند.

ایسکانیوز: انتخابات پیش رو را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

مردم ایران، مردم روز های سخت هستند، ما برای این انقلاب شهید سلیمانی‌ ها، شهید باکری ها، شهید همت ها، شهید همدانی ها و شهیدان مدافع حرم دادیم، این انقلاب به راحتی به دست نیامده است، دبیران کل به ما دستور دادند همگی مردم را با عقل، منطق و سیاست های کلان مقدس انقلاب اسلامی پای صندوق های رأی آوریم، مطمئنا مردم با غیرت ایران حضور پر شوری در انتخابات خواهند داشت.

خبرنگار: مینا سلطانیان
انتهای پیام/

کد خبر: 1218671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =