جشنواره استانی تئاتر زندانیان در چهارمحال بختیاری برگزار شد

رضا بیاتی از برگزاری بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر زندانیان در چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: این جشنواره به مدت یک هفته و در بخش های مختلف تئاتر صحنه‌ای، تئاتر عروسکی، تئاتر خیابانی و خوانش در دو گروه زندانیان مرد و زن برگزار شد.

رضا بیاتی رئیس اداره سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای استان چهارمحال و بختیاری و دبیر جشنواره استانی تئاتر زندانیان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز چهارمحال و بختیاری، از برگزاری بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانیان در این استان خبرداد و گفت: این جشنواره به مدت یک هفته و در بخش های مختلف تئاتر صحنه‌ای، تئاتر عروسکی، تئاتر خیابانی و خوانش در دو گروه زندانیان مرد و زن برگزار شد.

وی افزود: استقبال از این جشنواره مطلوب بود و بیش از 120 نفر از زندانیان استان در جشنواره، شرکت داشتند.

رضا بیاتی با اشاره به اینکه آثار زندانیان شرکت‌کننده در جشنواره، توسط داوران صاحب سبک در استان، ارزیابی شد، بیان کرد: در پایان مراحل داوری، ۴ اثر برگزیده، انتخاب شده توسط هیئت داوران به مرحله کشوری تئاتر سازمان زندانها، اقدامات تأمینی و تربیتی، راه یافتند.

دبیر جشنواره تئاتر زندانیان استان چهارمحال و بختیاری، هدف از فعالیت‌های هنری تئاتر و برگزاری این جشنواره در زندان‌های استان را به شرح ذیل عنوان کرد:

_کشف استعداد های هنری زندانیان و آشنایی آنان با هنرهای نمایشی

_ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای هنری زندانیان برای تولید آثار فاخر و پرمحتوا با تکیه بر آموزش‌های داده شده، استعدادهای ذاتی و تجارب احتمالی.

_استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی به منظور ایجاد اعتماد به نفس و ارتقاء عزت نفس زندانیان و همچنین همدلی و همگرایی به منظور انجام کار گروهی و تمرین زندگی اجتماعی و آمادگی برای بازگشت به جامعه.

_استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی به منظور آموزش، ترویج و پرکردن اوقات فراغت سایر زندانیان با تولید و اجرای آثار نمایشی مطلوب و مفید با موضوعات مدنظر در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی برای زندانیان.

_استفاده از ظرفیت تبلیغی هنرهای نمایشی به منظور اطلاع‌رسانی، آگاه سازی و روشنگری در افکار عمومی جامعه در خصوص زندان و زندانیان با هدف پذیرش اجتماعی زندانیان پس از آزادی توسط آحاد جامعه.

بیاتی گفت: برابر نظر هیئت داوران، با توجه به کمبودهای موجود، جشنواره از سطح بالایی برخوردار بود.

ایشان با تأکید بر اینکه امتیازاتی در جهت ایجاد انگیزه برای انجام امورات فرهنگی در بین زندانیان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره، با موافقت مقامات قضایی، از مرخصی تشویقی بهره‌مند شدند.

خبرنگار: محمدرضا نیازی

انتهای پیام/

کد خبر: 1218963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =