سینماهای استان در ۱۰ ماهه امسال ۱۳ میلیارد ریال فروش داشتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: فروش ١٣ میلیارد ریال سینماهای استان در ١٠ ماهه امسال که نسبت به سال گذشته ١٣۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی تقی صادقی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۵ هزار و ۳۴۳ نفر در این بازه زمانی مخاطبان فیلم های سینمایی در استان بودند.

وی افزود: ۲۸ عنوان فیلم با یکهزار و ۴۴۳ سانس طی ۱۰ ماهه امسال در سینماهای این استان اکران شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از فیلم ها در مجتمع های فرهنگی و هنری برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود، گفت: هفت سینما در مجتمع های تجاری بجنورد ایجاد و آماده بهره برداری است.

صادقی خاطرنشان کرد: احداث سه سینمای دیگر نیز در مجتمع تجاری «طلای سفید» بجنورد در دستور کار است که باید مالک برای این فضای فرهنگی تصمیم گیری کند.

مدیر کل فرهنگ و فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی یادآور شد: فضاهای فرهنگی استان یک چهارم میانگین کشوری است که باید با جذب اعتبارات و تکمیل طرح های فرهنگی نیمه تمام این کمبود جبران شود.

صادقی با بیان اینکه خراسان شمالی پایتخت موسیقی مقامی کشور است، گفت: مردم این خطه به موسیقی مقامی و سنتی علاقه زیادی دارند که باید این مهم را حفظ کنیم.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالن‌های سینما و تئاتر است.

خبرنگار: متین لنگری

انتهای پیام /

کد خبر: 1219020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =