آتش‌نشانان یزدی ۸۶ نفر را در دی‌ماه نجات دادند

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: نجات جان ۸۶ نفر از شهروندان نتیجه فعالیت آتش‌نشانان یزدی در دی‌ماه گذشته بود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، علیرضا مسرت اظهار کرد: عمده‌ترین حریق و حوادثی که در شهر یزد به وقوع می‌پیوندد، مربوط به ساختمان، منزل، مغازه‌ها، گیر افتادن در آسانسور، آتش‌سوزی‌های مربوط به ضایعات، خودرو و فضای سبز است.

وی با ابراز تأسف از وقوع حریق در حوزه فضای سبز گفت: به دلیل شرایط خاص و بحرانی که به‌واسطه کمبود آب در شهر یزد وجود دارد و چون نگهداری و به وجود آوردن آن‌ها دشوار است؛ لزوم توجه ویژه شهروندان و رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی از سوی آن‌ها را می‌طلبد تا آمار مرتبط با حریق فضای سبز کنترل شود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اضافه کرد: نتیجه کاری که آتش‌نشانان انجام داده‌اند، به اینجا ختم می‌شود که جان تعداد ۸۶ نفر از شهروندان در دی‌ماه گذشته نجات داده شد.

مسرت با بیان اینکه در دی‌ماه گذشته یکی از آتش‌نشانان مصدوم شد، ادامه داد: در طی امدادرسانی‌های دی‌ماه، تعداد ۳۳ نفر از شهروندان در حوادث مختلفی چون تصادفات، سقوط از ارتفاع، حوادث مربوط به چاه، گیرکردن حلقه یا اعضای بدن و ... مصدوم شده بودند.

وی گفت: تعداد یک هزار و ۴۸۵ نفر آتش‌نشان در شهر یزد در دی‌ماه به عملیات مختلف امداد و نجات اعزام شدند.

مسرت با بیان اینکه در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد تعداد ۱۵۵ نیروی آتش‌نشان دارد، گفت: با همت مسئولان قرار است به‌منظور بالا رفتن کیفیت خدمات‌رسانی جذب نیروی آتش‌نشان و به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی رخ دهد.

وی گفت: روزانه بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار می‌شود که تنها ۲۸ درصد تماس‌ها عملیاتی هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد تصریح کرد: ماده قابل اشتعال حرارت و اکسیژن سه ضلع مثلث حریق است که هر کدام حذف شود، می‌تواند حریق را خاموش کند.

مسرت با بیان اینکه زمانی شهر به امنیت نسبی در حوادث می‌رسد که مردم نکات ایمنی را رعایت کنند، عنوان کرد: مردم باید با توجه به استفاده از وسایل گازسوز در فصل سرد سال و کاهش دما رعایت مسائل ایمنی و استانداردها را با دقت موردتوجه قرار دهند تا از بروز حوادث و وارد شدن خسارت‌های مالی و جانی جلوگیری شود.

خبرنگار: محمد مهدی داوری
انتهای خبر/

کد خبر: 1219364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =