سفیر سوریه در چین: ایالات متحده منبع ناامنی و تغذیه تروریست‌ها در سوریه است

سفیر سوریه در چین ضمن اشاره به اقدامات آمریکا در راستای نقض حاکمیت سوریه و غارت منابع راهبردی این کشور اظهار کرد: حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه منبع اصلی ناامنی در این کشور بوده و زمینه مساعدی را برای تغذیه سازمان‌های تروریستی در داخل سوریه و منطقه وسیع‌تر فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، آمریکا از سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش، حضور غیرقانونی و نیروهای خود را در سوریه حفظ کرده که در واقع در حال نقض حاکمیت سوریه و غارت منابع راهبردی آن است. حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه و ادامه اشغال آن، منبع اصلی ناامنی در این کشور بوده و زمینه مساعدی را برای تغذیه سازمان‌های تروریستی در داخل سوریه و منطقه وسیع‌تر فراهم کرده است. ایالات متحده ادعا می‌کند که در سوریه با تروریسم مبارزه می‌کند، در واقع اقدامات غیرقانونی آن در سوریه مصونیت و سپر حفاظتی برای سازمان‌های تروریستی برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی ایالات متحده و رژیم اسرائیل در منطقه ایجاد می‌کند.

تا کنون چندین بار دولت سوریه با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از این دو نهاد بین‌المللی خواست که در برابر این تجاوزات خصمانه و نقض اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بایستند؛ نقضی که از سوی آمریکا و نیروهای نظامی این کشور صورت می‌گیرد که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند.

اشغالگران آمریکایی به‌طور غیرقانونی مناطقی در شمال و شمال شرق سوریه در استان‌های دیرالزور، الحسکه و رقه، که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد، تحت اشغال خود دارند. تداوم نقض حاکمیت سوریه و غارت منابع این کشور از سوی آمریکا و مزدوران این کشور، با هدف اثربخشی بیشتر تحریمها و افزایش مشکلات مردم سوریه صورت می‌گیرد.

اخیرا بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، مصاحبه‌ای اختصاصی با محمد حسنین خدام -سفیر سوریه در کشور چین- انجام داده که بخشی‌هایی از صحبت‌های ایشان در مورد حضور امریکا در سوریه در زیر آمده است:

محمد حسین خادم گفت: ما (مردم سوریه) زندگی را دوست داریم و لذت می‌بریم، ما موسیقی خودمان را داریم. ما داستان‌های زیبای زیادی برای گفتن داریم. گفته سفیر سوریه در چین، این کشور با آنچه در اینترنت به تصویر کشیده می‌شود بسیار متفاوت است. سفیر سوریه در کشور چین در ادامه افزود: سوریه سراسر صلح است و حالا متاسفانه فقط جنگ، حمله هوایی، ارتش ایالات متحده، قربانیان، کودکان، خرابه‌ها و دیگر تداعی‌های کلمات ناخوشایند، چرا اینها؟ آیا این‌ها تصور ما از سوریه را شکل خواهد داد؟

وی ادامه داد: تجاوزات اخیر ایالات متحده به کشور من که بخش شرقی سوریه را هدف قرار می دهد، منجر به مرگ، شهادت غیرنظامیان، سربازان ارتش ما، تخریب اموال عمومی و خصوصی شده است. اخیراً آمریکا شرق سوریه را هدف قرار داده، به ما هجوم آورد و باعث مرگ غیرنظامیان و سربازان شد وهمچنین به اموال عمومی و خصوصی آسیب زدند. علاوه برآن یک اثر مهم میراث فرهنگی، قلعه آروبا، که قدمتی 1200 ساله دارد را نیز تخریب کردند. الان بعد از این جنگ شاید از هر 6 ساعت یک ساعت برق داریم. دما ی هوا در زمستان می تواند به - 5 در بسیاری از شهرها برسد. ما ابزاری برای تولید برق نداریم. آنها ما را تحریم می کنند که تنها بتوانیم هر آنچه برای بقا لازم است را وارد کنیم.

سفیر سوریه در کشور چین در ادامه افزود : وقتی رسانه دارید، قدرتمند هستید. دیروز تحقیقی وجود داشت که نشان می‌داد چگونه به روزنامه‌نگاران آموزش می‌دهند داستان بسازند، ببخشید داستان‌های جعلی (در مورد سوریه ) بسازند. از شما می خواهم در اینترنت جستجو کنید که چگونه داستان هایی علیه سوریه ساخته شده است. میلیاردها دلار برای تغییر شکل داستان علیه سوریه هزینه شده است.

وی ادامه داد : سوریه تنها کشورعربی بود که پزشکی و مهندسی، مهندسی برق و علوم کامپیوتر را به زبان عربی تدریس می‌کرد. می توانم بگویم جامعه سوریه تحصیل کرده، متمدن، مودب و پرشور است و در غیر این صورت، 13 سال جنگ، میتوانست غلبه بر مشکلات را بسیار سخت کند

ایشان ادامه داد : ایالات متحده در تلاش است تا جهان را به شکل خود تغییر دهد . اما چیزی وجود دارد که آنها باید بدانند. آنها نمی توانند اراده مردم سوریه را بشکنند. شما نمی توانید یک کشور را که تاریخ و فرهنگ 10000 ساله دارد تغییر دهید تا آن را به شکل خودتان در بیاورید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =