گل‌محمدی: فقط باید برای بازی ایران و قطر حسرت بخوریم / شباهت بازی به شکست مقابل الدحیل

یحیی گل محمدی بعد از بازی با قطر به طور مفصل در مورد این مسابقه صحبت کرد. یحیی گل‌محمدی، سرمربی مستعفی پرسپولیس حرف‌های مهمی پس از شکست تلخ ایران مقابل قطر بر زبان آورد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، یحیی گل محمدی بعد از بازی با قطر به طور مفصل در مورد این مسابقه صحبت کرد. یحیی گل‌محمدی، سرمربی مستعفی پرسپولیس حرف‌های مهمی پس از شکست تلخ ایران مقابل قطر بر زبان آورد.

بیشتر بخوانید:

تصمیم مهم پرسپولیس درباره پیشنهاد خارجی علیرضا بیرانوند

صحبت‌های یحیی را در ادامه می‌خوانید:

فقط باید برای این بازی حسرت بخوریم

نیمه دوم را خوب شروع کردیم و خوب ادامه دادیم تا دقیقه ۸۰ که گل خوردیم سوار بازی بودیم و دنبال جبران و برد تیم بودیم. به بحث بدشانسی اعتقاد ندارم اما بعضی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که به ضرر تیم می‌شود. در گل سوم جهت توپ عوض شد و افتاد زیر پای حریف. موقعیت‌های خوبی را از دست دادیم. از نظر اراده همه می‌خواستند که اتفاق قهرمانی بیفتد و فقط باید برای این بازی حسرت بخوریم.

آنها دوتا فوروارد فرصت طلب داشتند

دو تا فوروارد داشتند، اکرم عفیف و معز علی که هر دو در لحظه از فرصت‌ها بهترین استفاده را می‌کنند و دفاع‌هایی که اشتباه کنند را جریمه می‌کنند. در بخش حمله می‌توانستیم بهتر باشیم. در ارسال‌ها و کارهای ترکیبی موقعیت‌های زیادی داشتیم. اگر یک مرور ذهنی داشته باشیم، همه این ارسال‌ها در منطقه تیر یک قطع می‌شد و کیفیت ارسال‌مان خیلی خوب نبود. خب وقتی همچین اتفاقی میفتد توپ‌های برگشتی به انتهای خط حمله حریف می‌رسد که دوتا فوروارد سرعتی و فرصت طلب داشتند.

یاد نیمه دوم بازی ژاپن افتادم

تیم قطر دو تا بازیکن خوب‌شان را از اول نگذاشته بود و با تعویض هایی که کردند شرایط را تغییر دادند. یکی از بهترین بازیکنان‌شان حسن الهیدوس بود که با آمدنش کار ایران سخت شد. او به تیم‌شان یک انرژی مضاعف داد، هم در دفاع و هم در حمله. با همه این اوصاف به نظرم حق‌مان در نیمه دوم باخت نبود و می‌توانستیم حتی در نیمه دوم با اختلاف ببریم. تا دقیقه ۸۰ بازی داشت ادامه پیدا می‌کرد یاد نیمه دوم بازی ژاپن افتادم. سه، چهارتا تعویض کردند و انرژی خوب به تیم دادند. یک بازیکن به اسم مندس در خط دفاعی داشتند و ۹۵ درصد توپ‌هایی که روی سرش بود را زد. شاید اگر او نبود سه، چهار گل می‌خوردند. به نظرم ستاره میدان بود.

این بازی هیچوقت از یاد نمی‌رود

ضربه جهانبخش خیلی خوب بود و واقعا حیف شد. در آن شرایط سخت تصمیم گرفتن و زدن توپ با بغل پا سخت بود. هرچند ضربه پر قدرت نبود اما دقت خوبی داشت. ارزش یک گل را داشت و حیف شد. بعضی بازی‌ها هیچوقت از یادها نمی‌رود و این هم در تاریخ فوتبال کشور ما فراموش نمی‌شود.

شباهت بازی به شکست مقابل الدحیل

واقعا شرایط سختی برای بازی به وجود می‌آید و کارهایی که در بحث فنی و تعویض می‌خواهد انجام بدهد شاید تعیین کننده باشد. ده‌ها سال است که نتوانستیم میزبان باشیم و این یک هشدار به کل ورزش ماست که در بحث امکانات بیشتر باید سرمایه گذاری بشود. در بحث سخت افزاری واقعا مشکلات زیادی داریم. در بحث بازی پرسپولیس و النصر دیدید چه اتفاقاتی افتاد و برای نداشتن ورزشگاه مجهز شان و شخصیت فوتبال ما زیر سوال رفت. شاخصه جامعه پویا داشتن امکانات ورزشی خوب است. در این بخش ضعیف هستیم.

تیم ایران مشکل بدنی نداشت

در بحث بدنی به نظر نمی‌آید که ما مشکل خاصی داشته باشیم چون هم نیمه دوم بازی با قطر سرتر بازی کردیم و هم در نیمه دوم بازی با قطر. بچه‌ها خیلی باانرژی و شاداب بودند. وقتی دوتا بازیکن قد بلند می‌آوری شیوه بازی عوض می‌شود و سراغ توپهای بلند و سوم می‌روی. این کار هم انجام دادیم و موقعیت هم داشتیم. فرصت‌هایی داشتیم که از ضربات ایستگاهی بهتر استفاده کنیم و موقع ارسال، سانترهای بهتری داشته باشیم. موقعی که شما ۵، ۶ بازیکن قدبلند را داری باید سعی کنی فقط توپ از منطقه یک حریف رد بشود. سردار یکی از بهترین فورواردهای دنیاست در ارسال از کناره‌ها؛ هم جایگیری خوبی دارد و هم پرش و ضربه. ما از این مسئله استفاده نکردیم.
بازیکنان استرس زیادی داشتند

هر دو تیم دقت پاس‌ها زیر ۶۰ درصد است که نشان می‌دهد هر دو تیم استرس بیش از اندازه داشتند. خیلی راحت توپ‌ها را از دست می‌دادیم در صورتی که در خط جلو طارمی و سردار را داشتیم که می‌توانند به عنوان رابط خودشان را نشان بدهند.

بحث جوانگرایی در تیم ملی

بحث خیلی سلیقه‌ای است. باید همه بازیکنان موجود را بالا پایین می‌کردی. ذهنیتم این است که مثلا یک بازیکن در کرمان خوب است و باید در اردوی تیم ملی می‌دیدم جواب می‌دهد یا خیر. دقیق نمی‌توانم صحبت کنم. تغییر باید به مرور باشد.اینکه یکدفعه همه بازیکنان باتحربه را کنار بگذاری خیلی راه درستی نیست و یک مربی با داشتن زمان بیشتری باید جایگزین کند.
تیم‌های شرقی روی ژن‌شان هم کار می‌کنند

بحث تیم‌های شرقی شد. الان تیم‌های شرقی با ۵۰ سال پیش اصلا قابل مقایسه نیستند از نظر کیفیت، بازیکنان و ساختار و همچنین تغییر ژنی که دادند. اینقدر سرمایه گذاری کردند و برنامه‌ریزی کردند که آرام آرام کره به نیمه نهایی جام جهانی می‌رود. من قبل از بازی اردن فکر می‌کردم کره به فینال می‌رود. آنها در بازی‌های عربستان و استرالیا نیمه دوم‌های خیلی خوبی داشتند. واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. نمی‌شود در این سطح اسم خستگی را ببری چون سیستم ریکاوری‌شان واقعا قوی است. آسیای شرقی پیشرفت زیادی کرده است و کار کرده‌اند.

همیشه سر بزنگاه‌ها وا می‌دهیم

از آن موقع که فوتبال بازی می‌کردم تا الان، ایران همیشه سربزنگاه برایش این اتفاق نمی‌افتد. اصلا اسمش بدشانسی نیست و اگر شانس وجود داشته باشد هرکس بیشتر کار کند شانس سمتش می‌آید. تاریخ نشان داده سر بزنگاه وا می‌دهیم. اشتباه سرمربی، اشتباه بازیکن، نداشتن بازی تدارکاتی و امکانات یا همه این‌ها کنار هم اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود اتفاق قابل انتظار نیفتد و مثلا از مرحله گروهی جام جهانی بالا نرویم. در بحث ورزش حرفه‌ای فقیر هستیم. امکانات‌مان در حد آماتور هم نیست. ورزش حرفه‌ای احتیاج به امکانات و زیرساخت و مدیران قوی دارد. اگر می‌خواهیم روند صعود داشته باشیم حتی بحث بیولوژیکی هم مهم است وگرنه نباید انتظار این اتفاقات را داشته باشیم. موفقیت با اتفاق به دست نمی‌آید. ممکن است جرقه‌ای هم طی سی، چهل سال باشد اما به مشکل می‌خوریم.

جای مربی شاید بهتر است مدیر بیاوریم!

یک جمع‌بندی کلی بخواهیم بکنیم به این مسئله برمی‌گردد که در داشتن امکانات باید بیشتر تلاش کنیم. واقعیت فوتبال ماست که جلو می‌رویم و به جایی نمی‌رسیم. یک بنده خدایی می‌گفت جای مربی، مدیر وارد کنیم. باید با یک دیدگاه خوب مدیریتی جلو برویم و تکنولوژی روز در ورزش دخالت کند وگرنه دوباره باید حسرت می‌خوریم. امیدوارم اتفاقات خوب بیفتد. هیچ وزیری در مورد ساخت استادیوم حرف نزده بود و فکر می‌کنم اتفاق خوبی بیفتد در ساخت استادیوم مجهز. امیدوارم فقط حرف نباشد و در مرحله اجرا قرار بگیرد. احساس خوبی به آقای هاشمی دارم.

منبع: ورزش سه

کد خبر: 1219594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =