آئین کلنگ‌زنی ۸۰۰ واحد طرح ملی مسکن در آمل برگزار شد

همزمان با ایام دهه فجر، آئین کلنگ‌زنی ۸۰۰ واحد مسکونی طرح ملی مسکن با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در شهرستان آمل، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، عصر روز جمعه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ آئین کلنگ‌زنی ۸۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با حضور هادی عباسی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، امام جمعه شهرستان و سایر مسئولین استانی در آمل برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در حاشیه این مراسم با اشاره به این‌که کمبود زمین یکی از مشکلات مازندران پس از اعلام سهمیه استان‌ها بوده، اظهار کرد: با این وجود طی همکاری‌ خوب منابع طبیعی، اداره کل راه و شهرسازی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، حدود ۸۰ درصد زمین‌های مورد نیاز سهمیه ابلاغی مازندران در طرح نهضت ملی مسکن تامین شد.

نماینده عالی دولت در مازندران، سهمیه ابلاغی به مازندران درطرح نهضت ملی مسکن را بیش از ۱۵۵ هزار واحد اعلام و ادامه داد: بخش زیادی از جانمایی زمین از غرب تا شرق مازندران در نظر گرفته شده و سهمیه شهرستان‌ها مشخص وبه آنها ابلاغ شده است.

استاندار مازندران از راهکار جدید این استان برای تامین کمبود زمین برای شتاب بخشیدن به طرح نهضت ملی مسکن دراستان اشاره و بیان کرد: با توجه به نزدیکی و به هم‌پیوستگی در روستاهای مازندران، کمبود زمین درطرح اقدام ملی مسکن درشهرها در بافت روستاها تامین و ساخته خواهد شد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه برای ۲۰ درصد باقیمانده برخی شهرها که هنوز با کمبود زمین مواجه هستند، گفت: تا قبل از پایان سال، زمین مورد نیاز برای ۲۰ درصد باقیمانده برخی شهرها که با کمبود زمین مواجه هستند، مشخص و تعیین تکلیف خواهند شد.

حسینی‌پور، همچنین از تصویب طرح ۴ شهرک مسکونی با ظرفیت بیش از ۳۵ هزار واحد در سطح استان خبر و اظهار کرد: با عملیاتی شدن ساخت این شهرک‌ها، تحرک خوبی دربخش مسکن مازندران ایجاد خواهد شد.

وی، بهره‌مندی از زمین‌های مازاد در بافت روستایی را اقدامی مهم در جهت رفع مشکل زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام و گفت: اولویت نخست در نام‌نویسی و تحویل خانه‌ها به ساکنان همان شهر و منطقه و در صورت امکان از شهرهای همجوار است.

گفتنی است که اجرای طرح ۸۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرستان آمل به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های ساخت مسکن در استان است که در زمینی به مساحت ۴۰ هزار و ۶۲۵ مترمربع در ورودی روستای قجرمحله از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل شروع شد.

خبرنگار: غزاله شعبانی سرخنی

انتهای پیام/

کد خبر: 1219661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =