پیش‌بینی جایگاه تیم‌ملی در اولین رده‌بندی ۲۰۲۴ فیفا

تیم ملی فوتبال ایران در اولین رده‌بندی فیفا در سال ۲۰۲۴ یک پله صعود می‌کند، اما همچنان در رده دوم آسیا خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرار است پنجشنبه ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را منتشر کند. سایت « football-ranking.com» طبق فرمول‌های موجود اقدام به پیش‌بینی جایگاه‌ تیم‌های ملی جهان در رده‌بندی ماه فوریه کرده است که بر این اساس تیم ملی کشورمان با یک پله صعود و با ۱۶۱۰.۳۲ امتیاز به رده بیستم جهان صعود می‌کند اما در قاره آسیا همچنان پشت‌ سر ژاپن است و جایگاه دوم را در اختیار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دلایل فنی شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر

جایگاه پنج تیم برتر آسیایی نیز تغییر کوچکی خواهد داشت و قطر جای عربستان را رد رده پنجم می‌گیرد. در قاره آسیا، ژاپن با ۱۶۱۵.۱۹ امتیاز و با یک پله سقوط همچنان رتبه نخست را در اختیار دارد و در رده هجدهم جهان جای دارد. پس از ایران که رده دوم آسیا و رده بیستم جهان را در اختیار دارد، کره‌جنوبی با ۱۵۶۶.۱۷ امتیاز (رده ۲۲ جهان/ یک پله صعود)، استرالیا با ۱۵۵۴.۸۸ امتیاز (رده ۲۳ جهان/ ۲ پله صعود) و قطر با ۱۴۹۷.۷۰ امتیاز (رده ۳۸ جهان/ ۲۰ پله صعود) به‌ترتیب رده‌های سوم تا پنجم قاره کهن را به خود اختصاص داده‌اند.

تیم ملی فوتبال قطر شب گذشته (شنبه) با برتری ۳ بر یک مقابل اردن در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به قهرمانی در این رقابت‌ها رسید و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

جایگاه ۱۰ تیم برتر جهان هم دستخوش تغییر نخواهد شد و تیم‌های آرژانتین، فرانسه، انگلیس، بلژیک، برزیل، هلند، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و کرواسی به ترتیب رده‌های اول تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =