تداوم روند ریزشی بورس /  شاخص کل ۱۶۰۰ واحد کاهش یافت

بازار سرمابه در ادامه روند ریزشی روزهای اخیر خود امروز نیز با خروج پول توسطی حقیقی ها روبرو بود و در نهایت با ریزشی ۱۶۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار سرمایه در ادامه روند فرسایشی و متزلزل خود، روز جاری را اگرچه متعادل آغاز کرد و تا انتهای بازار تقریبا نوسان خاصی را تجربه نکرد. البته بررسی روند معاملات این روزهای بازار نشان  می دهد همانطور که تقاضای قوی در بازار وجود ندارد، از طرفی عرضه ی سنگین هم در بازار مشاهده نمی شود و به نظر می رسد بازار در حال تصمیم گیری برای ادامه مسیر است.

بیشتر بخوانید:

بورس در هفته آخر بهمن ۱۴۰۲ به کدام سو خواهد رفت؟

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی  ۱۶۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۹۰ هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی ۲ هزار و ۲۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۳۲ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «کچاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خساپا»، «شستا» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «بپاس»، «خاور» و «انتخاب» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فنر»، «کرومیت» و «فصبا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۱۷ نماد در محدوده مثبت و ۲۹۱ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۲۲ نماد در محدوده مثبت و ۲۱۶ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =