تحول در اشتغالزایی استان آذربایجان غربی با اجرای رویداد صدرا

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از ایجاد تحول گسترده در اشتغالزایی استان با اجرای اولین رویداد صدرا در شمالغرب کشور توسط دانشگاه آزاد ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از ارومیه، محمدرضا ولیلو در مراسم افتتاح اولین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد ارومیه با تبریک میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله(ع) تصریح کرد: حضور گسترده ملت شریف ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برنامه‌ریزی برای مشارکت گسترده در انتخابات پیش روی اسفند، نقشه‌های دشمنان نظام مقدس اسلامی را خنثی میکند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد صدرا (صنعت،دانشگاه، راه اشتغال) عنوان کرد: بسیاری از صاحبان صنایع همواره از عدم توانایی و مهارت‌های کافی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای فعالیت در صنعت و کارخانجات گلایه دارند.

تحول در اشتغالزایی استان آذربایجان غربی با اجرای رویداد صدرا

ولیلو با اشاره به آمار ۲۰ درصدی کسب مهارت و فعالیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در صنایع طی سال گذشته اذعان کرد: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد بر اساس سند تحول و تعالی و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری تاسیس شدند.

وی با تاکید بر اینکه با تاسیس این دانشکده‌ها تربیت نیروهای ماهر، اشتغالزایی برای جوانان و عدم وابستگی به بیگانگان در تولید داخل دنبال می‌شود افزود: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی تخصصی نیز بر حسب نیاز سایر واحدهای دانشگاهی در سطح استان توسعه می‌یابند.

سرپرست دانشگاه آزاد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد در راستای رسالت‌های اجتماعی خود و پاسخ به نیازهای جامعه، اجرای طرح صدرا را در دستور کار خود دارد و قصد ما این است صاحبان صنایع با برپایی نمایشگاه در دانشگاه، نیروهای مورد نظر خود برای صنعت را انتخاب کنند.

وی اجرای این طرح را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به عنوان بزرگترین مجموعه آموزش عالی استان موثر ارزیابی کرد و افزود: دانشجویان از طریق رویداد صدرا برای فعالیت در صنعت انتخاب و در قالب طرح پویش ۲ روز در هفته را مشغول به فعالیت در صنعت می‌شوند و علاوه بر کمک هزینه تحصیلی، آینده شغلی خود را نیز تضمین می‌کنند.

تحول در اشتغالزایی استان آذربایجان غربی با اجرای رویداد صدرا

ولیلو تصریح کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال که طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه آغاز شده، بیش از ۸۳۰ دانشجو در سطح واحد ارومیه و هزار و ۶۰۰ دانشجو نیز در سطح واحدها و مراکز استان در قالب این طرح مشغول به فعالیت در صنعت و بنگاه های اقتصادی شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم پس از برگزاری رویداد صدرا تا دو برابر افزایش یابد.

وی در پایان از مشارکت و همراهی تمام نهادها، کارخانجات و صنایع بزرگ استان در برگزاری رویداد صدرا قدردانی کرد.

کد خبر: 1220017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =