اصفهان صدرنشین فروش گیشه پس از تهران

اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان پس از یک هفته اکران آثار سینمایی، با تقدیر از برترین‌ها برگزار شد. رئیس حوزه هنری استان اصفهان در این آیین، از صدرنشینی اصفهان در فروش گیشه در کشور پس از تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اصفهان، آیین اختتامیه «چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان» هم‌زمان با «دومین جشن مهرِ سینما» با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی هنر و فرهنگ در سالن سینما سپاهان اصفهان برگزار شد.

تشویق مردم به حضور در سینما

سید مهدی سیدین نیا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ابتدای این آیین با تمجید از تلاش‌های صورت گرفته ظرف یک هفته اکران جشنواره فیلم فجر در اصفهان هم‌زمان با اقصی نقاط کشور، اظهار کرد: این اختتامیه، باید آغازی بر تشویق هرچه بیش‌تر مردم به حضور در سینما توسط اهالی فرهنگ و هنر باشد. تماشای فیلم در سینما با توجه به جذابیتی که از نظر صوتی و تصویری دارد، موجب تأثیرگذاری بیش‌ترِ آثار سینمای برای مخاطبان خواهد بود.

اصفهان صدرنشین فروش گیشه پس از تهران

قدرت سینما، گره‌گشای جامعه است

وی با اشاره به شرایط موجود در کشور و چالش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، بیان کرد: هنر می‌تواند از بسیاری از مشکلات کشور گره‌گشایی کند. ما آثاری که آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی را به تصویر بکشد کم‌تر شاهدیم. خواهش ما از هنرمندان، حضور در میدان برای راه‌گشایی با استفاده از قدرتِ تأثیرگذاریِ سینما در عرصه جامعه است.

رونمایی از طرح «شهر هنر»

سیدین‌نیا با اشاره به توسعه زیرساخت هنری اصفهان ظرف دهه‌های اخیر با احداث و احیای بیش از ۲۰۰ سالن سینما در استان، برای اولین‌بار با ذکر جزییاتی از پروژه بزرگ «شهر هنر» گفت: اصفهان ظرفیت خوبی برای ساخت «شهر هنر» دارد. مطالعات این پروژه ظرف ۱۰ سال گذشته توسط نخبگان انجام شده و از مسئولان استانی و ملی انتظار می‌رود با کمک به احداث این پروژه، به ایفای نقش ملی و بین‌المللی اصفهان یاری رسانند.

اصفهان صدرنشین فروش گیشه پس از تهران

اصفهان، صدرنشین گیشه‌ها

در ادامه، احمد نوری رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به جایگاه این استان در صدر فروش گیشه‌های سینما در سطح کشور، خاطرنشان کرد: استقبال کم‌نظیر مردم اصفهان از آثار سینمایی، بیان‌گر روحیه هنری و فرهنگ‌دوستی آنان می‌باشد.

نوری ضمن تأکید مطالبه به‌ حقّ اهالی سینمای اصفهان برای حمایت از حضور و اکران آثار تولید شده در این استان در سطح جشنواره‌های ملی، افزود: هدف‌گذاری ما برای جشنواره فیلم فجرِ سال آینده، تلاش برای راه‌یابیِ حداقل یک اثر سینمایی از اصفهان به مرحله نهایی جشنواره است.

اصفهان صدرنشین فروش گیشه پس از تهران

بهترین عیدی برای هنرمندان

وی در پایان، با اشاره به نقشِ مدیران استانی و رسالتِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از سینماگران به ایفای نقش در سطوح ملی و بین‌المللی گفت: پیگیری همه‌جانبه مسئولان برای رونق هرچه بیش‌تر در صنعت سینمای اصفهان، بهترین عیدی به اهالی فرهنگ و هنر در جشن فجر انقلاب و دهه شعبان است.

شایان ذکر است چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان شب گذشته با تجلیل از مقام هنری «محمدعلی میاندار»، «گوهرشاد مهابادی» و «اسماعیل زنگل‌گیاه» سه پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون و هم‌چنین با تقدیر از منتخبان دومین جشن مهرِ سینما به کار خود پایان داد.

خبرنگار: مهرزاد سلیمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =