تعرفه‌های پایین بخش خدمات سلامت، دلیل خروج نخبگان از کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تعرفه‌های بسیار پایین بخش خدمات سلامت از جمله دلایل خروج نخبگان از کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی محسنی بندپی نماینده مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در آیین افتتاحیه همایش جامع گردشگری سلامت اظهار کرد: خوشحالم امروز به یک ظرفیت مغفول مانده در کشور میپردازیم. آفت اقتصاد ما اقتصاد نفتی بوده و خدا را شکر در بخش سلامت کشور از متخصص خوب، کیفیت خوب، گستردگی مراکز ارائه خدمات و قیمت مناسب برخورداریم.

بیشتر بخوانید:

اولین اعتبارنامه رسمی در گردشگری سلامت با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب رونمایی شد

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی با تلاش و همت دکتر شالبافیان و وزارت میراث فرهنگی در قانون برنامه هفتم برای اولین بار فصل مشخصی برای بحث گردشگری داریم و اهداف کمی و کیفی تعیین شده است.

بندپی از تعیین ۶ میلیون یورو سالانه برای درآمد گردشگری سلامت توسط مجلس خبر داد و گفت: این در حالی است که ترکیه ۴۶.۵میلیارد دلار از بخش گردشگری درآمد داشته است. ما ظرفیتهای خیلی خوبی داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه آمار خروج نخبگان ما در همه عرصه ها تکان دهنده است. وزارت خانه های متولی باید برای خروج نخبگان تدبیر کنند و تعرفه های بسیار پایین بخش خدمات سلامت از جمله دلایل خروج نخبگان از کشور است.

وی خاطرنشان کرد: موانعی که در مسیر اجرای گردشگری سلامت وجود دارد به صورت قانونی امکان برطرف کردن آن وجود دارد و مجلس شورای اسلامی در این زمینه آمادگی بسیار بالایی دارد و امیدواریم اقتصاد کشور را از اقتصاد تک محصولی نجات دهیم.

ارسال 95 مقاله ارسالی به دبیرخانه

مهنا نیک بین دبیر همایش ملی جامع گردشگری سلامت ظهر امروز در آیین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: افتخار این را پیدا کردیم در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب به عنوان پایلوت گردشگری سلامت این همایش را با همکاری سایر ذی نفعان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف همایش کنار هم قرار گرفتن دولتی‌ها، دانشگاهی‌ها و بخش خصوص بود، ادامه داد: استقبال خوب بخش مقالات علمی همایش تا حدی اهداف را پوشش داد. ۹۵ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش داشتیم که از این تعداد ۵۳ مورد پذیرش فاینال شدند و عمدتا در حوزه های سیستماتیک انجام و ۱۴ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۹ مقاله به صورت پوستر رائه شد.

نیک بین خاطرنشان کرد: از صبح امروز پنل تخصصی اقتصاد و گردشگری سلامت و پنل طب ایرانی برگزار شد و پنل سوم هم با محوریت دیپلماسی سلامت برگزار می‌شود و فردا هم چهارمین پنل با محوریت برنامه‌های کلان گردشگری سلامت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از بخش خصوص برای شرکت در این همایش دعوت به همکاری کردیم، تصریح کرد: مقالاتی در حوزه تندرستی انتخاب و برگزیده شده است. گردشگری سلامت فقط به دنبال نیاز درمانی نیست در همین راستا در روز سوم همایش تور تاریخی طهران به صورت پیاده روی سه روزه در مرکز شهر برگزار خواهد شد.

نیک بین در خصوص دستاوردهای همایش نیز گفت: تقویت انسجام همکاری میان ذی نفعان، ایجاد گفتمان مشترک برای پیاده سازی برنامه های کلان گردشگری سلامت از جمله دستاوردهاست.

وی خاطرنشان کرد:«طب ایرانی» یکی از زمینه های مغفول گردشگری سلامت است که در یکی از پنل های تخصصی به آن پرداختیم و امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی بیشتر آن در کشور باشیم.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و رییس شورای سیاستگذاری همایش ملی جامع گردشگری سلامت نیز اظهار کرد: برنامه های مشترکی را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار کردیم که یکی از این برنامه ها همایش ملی گردشگری بود و اقدام بسیار بزرگی در این زمینه بود. 

وی ادامه داد: یکی از سوال هایی که مکرر از ما پرسیده میشود این است که چرا حوزه سلامت نمایشگاه انقدر پررنگ است که ما در پاسخ میگوییم اگر توفیقی هست ناشی از کمک و همکاری دستگاه های دیگر است.

شالبافیان خاطرنشان کرد: سامانه گردشگری سلامت که کارهای بیمار از مبدا انجام خواهد شد تمام کارهای آن انجام شده و تا قبل نوروز توسط معاون اول ابلاغ خواهد شد. 

وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری سلامت« تنوع محصول» نداریم و این یک اشکال است که لازم است تکمیل و تقویت شود بنابراین جامعه دانشگاهی باید توسعه محصولات مبتنی بر گردشگری ولنس و نه مدیکال را در دستور کار خود قرار دهد. 

شالبافیان افزود: امیدوارم برنامه ها با مشارکت دانشگاه ها یک خروجی مشخص و عینی داشته باشد. امروز با حضور وزیر علوم یک سامانه را رونمایی کردیم که هر دانشجو که کار تحقیقی در کلاس انجام میدهد بتواند در سامانه وزارت گردشگری بارگذاری و اگر کاربردی بودن آن احراز شود، مزایایی برای دانشجو خواهد داشت که از دانشگاه ازاد هم میخواهیم این سامانه را تببین و ترویج کند.  

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 1220258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =