انصارالله یمن: رژیم صهیونیستی از بمب‌ سمی در غزه استفاده می‌کند

رهبر انصارالله یمن در سخنرانی ضمن پرداختن به آخرین جزئیات تجاوزات به غزه، آمریکا را مقصر اصلی و درجه اول جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در این باریکه دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از شبکه المسیره، «عبدالمالک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در این باره اظهار داشت: برای نوزدهمین هفته متوالی تجاوزات وحشیانه اسرائیل علیه غزه ادامه دارد و این رژیم درحال انجام شنیع‌ترین و فجیع‌ترین جنایات در این باریکه است.

بیشتر بخوانید:

هشدار یمن به رژیم صهیونیستی/ صنعا در صورت تشدید حملات علیه رفح آماده گسترش عملیات هستند

وی گفت: دشمن در ارتکاب جنایات فجیع در غزه خلاق است و قدرت‌های شیطانی با مرگبارترین و مدرن‌ترین ابزارهای تخریب و کشتار از او حمایت می‌کنند و بمب‌ها و موشک‌های مخربی که در اختیار دشمن صهیونیستی قرار می‌گیرد، آخرین فناوری‌های آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای غربی است.

الحوثی تصریح کرد: این بمب‌های انفجاری قوی برای مقابله با ارتش‌هایی است که دارای پایگاه‌های نظامی و تجهیزات نظامی عظیم هستند، اما آنها را بر سر کودکان، زنان و زیرساخت‌های غزه می‌ریزند. دلیل تخریب گسترده و ادامه جنایات با سرعت بالا در غزه حمایت آمریکا است.

وی در این باره تاکید کرد: اگر حمایت آمریکا نبود، اسرائیلی‌ها این همه ویرانی همه جانبه و جنایات وحشتناک را در نوار غزه انجام نمی‌دادند. به همین دلیل آمریکایی‌ها مسئول اول میزان ویرانی و جنایت در غزه و ادامه آن در تمام این مدت هستند.

حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی

الحوثی همچنین افزود: آمریکایی‌ها بودجه هنگفتی برای این جنایات فجیع فراهم می‌کنند و دو بار مقررات اضطراری را فعال کردند؛ گویی اسرائیلی‌ها بخشی از ارتش آمریکا هستند. دشمن اسرائیلی بیش از ۲۵ هزار تُن بمب و موشک آمریکایی را برای کشتن کودکان و زنان در غزه و تخریب خانه‌ها منتقل کرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها مستقیماً در اقدامات هوانوردی، جاسوسی و شناسایی صهیونیست‌ها شرکت می‌کنند تا اطلاعات لازم را برای طرح‌ حملات و عملیات‌ها فراهم کنند. آمریکا همچنین با مشارکت کارشناسان خود در جلسات کابینه جنگ اسرائیل در جنایات در غزه سهیم هستند. واشنگتن همچنین در سطح منطقه از دشمن محافظت می‌کند و برخی کشورها را به اتخاذ مواضع منفی در قبال مردم غزه تشویق کرده است. فشارهای آمریکا این کشورها را مجبور تضعیف موضع اسلامی و حمایت پنهانی از دشمن صهیونیستی کرد.

رهبر انصارالله یمن همچنین درباره حمایت‌های سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکایی‌ها از دشمن در شورای امنیت حمایت سیاسی می‌کنند و از حق وتو برای وتوی هرگونه تصمیم بشردوستانه به نفع مردم غزه استفاده می‌کنند.

وی درباره حملات به غزه نیز گفت: مجموع حملات هوایی به غزه بیش از ۴۶ هزار حمله به منطقه جغرافیایی محدودی بود که پرجمعیت است و مقدار مواد منفجره‌ای که دشمن با آنها غزه را هدف قرار داد، معادل چهار بمب اتمی است که آمریکا بر شهر هیروشیما ژاپن انداخت. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا ۳۰۰۰ بمب و انواع دیگر مهمات به صهیونیست‌ها ارائه کرده است.

الحوثی تصریح کرد: این بمب‌های آمریکایی توانایی تخریب کل محله‌ها را دارند و ترکش‌های مرگبار آنها تا ۳۶۵ متر در غزه نفوذ می‌کنند. دشمن اسرائیلی از بمب‌های سمی فسفر سفید استفاده می‌کند که قدرت سوزاندن آن به ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. بر اساس اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی، دشمن با استفاده از سلاح‌های مختلف در تلاش است تا نوار غزه را برای زندگی نامناسب کند. وضعیت بهداشتی در نوار غزه با توجه به شرایط سخت و کمبود دارو و آب سالم بسیار فاجعه‌بار است.

وی در این باره ادامه داد: بیمارستان‌های باقیمانده در غزه در محاصره هستند و دشمن در حال ایجاد فاجعه جدید در آنها است و ما شاهد این فاجعه درباره مجتمع پزشکی ناصر در خان‌ یونس است.

رهبر انصارالله یمن در ادامه خواستار تحرک عربی-اسلامی جدی برای جلوگیری از اجرایی شدن توطئه حمله زمینی به رفح برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به خارج از سرزمین‌های فلسطین شد.

وی چنین اتفاقی را تهدیدی برای امنیت ملی مصر ارزیابی کرد.

محور مقاومت به حمایت از غزه ادامه می‌دهد

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش به جبهه‌های دیگر محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی پرداخت و در این باره گفت: جبهه‌های حمایت از غزه در لبنان، عراق و یمن ادامه دارد.

وی تصریح کرد: جبهه حزب‌الله لبنان دائما در حال تشدید است و به دشمن اسرائیلی آسیب می‌رساند.

الحوثی همچنین با اشاره به حملات آمریکا به عراق و عملیات مقاومت اسلامی این کشور علیه پایگاه‌های واشنگتن در منطقه اضافه کرد: مجاهدین در عراق علی‌رغم هدف قرار گرفتن توسط آمریکایی‌ها تسلیم نشدند و از موضعشان عقب نشینی نکردند.

تاثیر جبهه یمن در نبرد با رژیم صهیونیستی

وی همچنین درباره عملیات نیروهای مسلح یمن نیز خاطرنشان کرد: جبهه ما در یمن علی‌رغم تجاوزات آمریکا و انگلیس در حمایت از دشمن اسرائیلی، ادامه دارد و مؤثر و تأثیرگذار است. تجاوز انگلیسی-آمریکایی در دستیابی به اهداف خود شکست خورده است و خود دشمنان نیز به این مسئله اذعان می‌کنند.

وی افزود: آمریکا و انگلیس به تأثیر جبهه یمن در حمایت از غزه بر دشمن اسرائیلی و اقتصاد آن پی برده‌اند. جبهه یمن زمانی به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را هدف قرار داد که خود را درگیر حمایت از دشمن اسرائیلی کردن و آمریکا و انگلیس با این کار خود را دچار مشکل کرده و به شکست خود در اعمال استراتژی بازدارندگی اعتراف کردند.

الحوثی همچنین در این باره ادامه داد: عملیات ما در دریای سرخ باعث ممانعت از حرکت کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیل شده و این عبور و مرور تقریباً به نقطه صفر رسیده است.عملیات ما در دریا یک تغییر استراتژیک در واقعیت منطقه است و تأثیر عمده‌ای بر نفوذ آمریکا و انگلیس دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون این معادله که «آمریکا تهدید می‌کند و دیگران باید نظاره‌گر باشند» پایان یافته است. امروز کسانی هستند که تسلیم آمریکا و تهدیدهای آن نمی‌شوند و مجدانه و خالصانه در راستای حمایت از مردم امت خود و ملت فلسطین ایستاده‌اند.

الحوثی ادامه داد: اصرار دشمنان بر تداوم حملات، هزینه‌های سنگینی را به آنها تحمیل می‌کند.

رهبر انصارالله یمن همچنین بر تداوم عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی تا زمان پایان تجاوزات به نوار غزه و رفع محاصره آن تاکید کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1220394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =