وزیر ارشاد: به ۸۵ درصد اهداف خود در حوزه فرهنگ رسیده‌ایم

وزیر ارشاد گفت: اکنون که ۲ سال و ۸ ماه از آغاز دولت سیزدهم می‌گذرد، بنده به عنوان مسول حوزه فرهنگی کشور می‌توانم با افتخار ادعا کنم که حدود ۸۵ درصد اهدافی که با یک برنامه تحولی روشن در این حوزه آغاز کردیم، رسیده‌ایم. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش علمی هیأت و آئین‌های مذهبی با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت بازنگری ساختار فرهنگی کشور اظهار کرد: رهبر انقلاب بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور را به عنوان یک وظیفه برای مسولین مرتبط مطرح کردند که در این رابطه یک سال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با دستگاه‌های دیگر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی برای انجام این وظیفه فرصت داده شد.

وی افزود: وزارت ارشاد از ابتدای تحویل کار در دولت مردمی، به سرعت کار را آغاز کرد. ما به دنبال تغییر جهت‌گیری‌های کلان و ریل‌گذاری‌های آن هستیم. اکنون که ۲ سال و ۸ ماه از آغاز دولت سیزدهم می‌گذرد، بنده به عنوان مسول حوزه فرهنگی کشور می‌توانم با افتخار ادعا کنم که حدود ۸۵ درصد اهدافی که با یک برنامه تحولی روشن در این حوزه آغاز کردیم، رسیده‌ایم.

اسماعیلی بیان کرد: نیاز به تحول عمومی در نظام حکمرانی فرهنگی کشور احساس می‌شود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل بی‌اعتمادی به نهادهای طاغوتی موجود، نهادهای مردمی و انقلابی جدیدی نظیر کمیته امداد، جهاد سازندگی و … شکل گرفت. بخشی از این نهادها در دهه‌های دوم و سوم در ساختار ادغام شدند و بخشی دیگر نیز از کارکرد نهادس به کارکرد بروکراسی اداری تن دادند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: مدل ما در وزارت ارشاد برگرفته از نقشه راهی است که در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم موجود است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین پایش صورت گرفته به صراحت و قاطعا عرض می‌کنم که دینداری مردم ایران نسبت به اولین پایش ملی که در سال ۱۳۵۳ انجام شده بود، به مراتب افزایش یافته است.

به گفته اسماعیلی، براساس آخرین آمار سازمان تبلیغات ۱۰۰هزار هیأت ثبت شده در کشور وجود دارد.

وزیر ارشاد گفت: هیأت‌ها مطمئن‌ترین نهادهای میانی هستند که ما موظف به توامندسازی آن‌ها برای کار جدی در اجرای الگوی حکمرانی فرهنگی در نظام اسلامی هستیم.

وی در پایان از تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت ارشاد برای تقویت تولید محتوا در استان‌های کشور خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =