حضور در پای صندوق‌ رأی خاکریز جنگ ما است

علیجان میرشکار از فرماندهان جنگ در پنجمین یادواره شهدای بیسیم‌چی "فاوا" سپاه کربلا استان مازندران گفت: حضور دشمن در مقابل ما متفاوت شده است و امروزه، حضور در پای صندوق‌ رأی خاکریز جنگ ما است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران ، سردار علیجان میرشکار، یادگار هشت سال دفاع مقدس و از فرماندهان نظامی ایران در پنجمین یادواره شهدای بیسیم‌چی "فاوا" سپاه کربلا استان مازندران که مصادف با هفتمین سالگرد مدافع حرم، شهید مصطفی زال‌نژاد که به میزبانی شهرستان هزار سنگر آمل در حسینیه ثارالله سپاه برگزار شد، بیان کرد: حضور شجاع برخی اقشار باعث بروز توانمندی‌های بسیاری از مردم در دوره دفاع مقدس شد.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، سه روش ارتباطی وجود داشت، عنوان کرد: سه روش ارتباطی باسیم، بی‌سیم و پیک، سه روشی بود که برای‌ ارتباط، استفاده می‌شد که در ابتدای جنگ سیستم بی‌سیم نداشتیم و سیستم باسیم نیز از حداقل‌های ارتباط بود که به ناچار از پیک برای ارتباط با مقر استفاده می‌شد.

میرشکار با اشاره به ویژگی بی‌سیم‌چی‌ها، گفت: بیسیم‌چی‌ها در بین رزمندگان چند ویژگی خاص داشتند؛ اول رازداری و اطمینان فرمانده به بی‌سیم‌چی به گونه‌ای بود که محرمانه‌ترین حرف‌ها را با وی در میان می‌گذاشت؛ دوم بیسیم‌چی باید آنقدر شجاعت می‌داشت تا در حوادث سخت پایش نلرزد، حتی زمانی که فرمانده‌اش به شهادت می‌رسید و سوم، بصیرت داشت تا با بصیرتش، میدان را در نبود فرمانده، هدایت کند.

این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد: همه رزمندگان بایستی می‌جنگیدند، اما بیسیم‌چی و رسته مخابرات، نقش عصب برای اعضای بدن را برعهده داشتند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: شهید امانی، بازوی راست حاج بصیر بود و در عملیات والفجر ۸ بسیاری از تصمیمات را از بیسیم انعکاس می‌داد و در تصمیم‌گیری بیسیم دشمن، اختلال ایجاد می‌کرد؛ در کنار شهید امانی، امروز در رسته مخابرات، شهید زال‌نژاد را داریم که ادامه دهنده راه فاو، مسئول مخابرات در سوریه بود.

میرشکار به پیشرفت تکنولوژی توسط نخبگان ایرانی ابزار امیدواری کرد و افزود: به لطف خداوند و تلاش مهندسین در موضوع هوش مصنوعی به سطحی رسیدم که دشمن نمی‌تواند عقلیت دیجیتال ما را زیر سوال ببرد.

میرشکار با تأکید به اینکه، دیروز در جنگ، صف خاکریز و سلاح دشمن مشخص بود، خاطرنشان کرد: حضور دشمن در مقابل ما متفاوت شده‌است و امروزه، حضور در پای صندوق‌ رای خاکریز ما است.

وی با طرح سوالاتی، عنوان کرد: در بین کاندیدا چه کسی برنامه‌هایی را که رهبری فرمودند را در اولویت دارد؟ چشم‌انداز ۲۰ ساله چند درصد انجام شد؟ هنوز قوانین دوره قاجار و پهلوی وجود دارد که باید آن را تجمیع قانون کنند و مشکلات را رفع کنند.

میرشکار با تاکید بر اینکه نمایندگان مازندران به فکر مردم باشند، خاطرنشان کرد: برنج مازندران چرا نباید تضمین خرید داشته باشد؟ به کسی رای دهید که درک درستی از شرایط جامعه و فرامین امامین و گام دوم انقلاب داشته باشد.

خبرنگار: غزاله شعبانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =