صحیفه سجادیه عامل رسیدن به تکامل و منطقیت

معصومه طباطبایی: صحیفه برای رسیدن به تکامل و منطقیت است، از نظر علمای تشیع و اهل‌سنت بعد از قرآن و نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه یکی از فصیح‌ترین کتاب‌ها است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، معصومه طباطبایی، رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، در اختتامیه سومین جشنواره شعر صحیفه سجادیه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شده بود گفت: برگزاری جشنواره به این دلیل است که از وزارت علوم به عنوان علوم فناوری نام برده می‌شود و به فرهنگ اشاره نمی‌شود، البته اگر بخواهیم کار فرهنگی تاثیرگذاری بالایی داشته باشد، باید در دانشگاه‌ها به صورت علمی برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی افزود: اگر وزارت علوم و فناوری و تحقیقات در بخش تحقیقاتی خود به بحث فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌پرداخت، مشکلات حال حاضر کمتر بود.

طباطبایی تصریح کرد: سومین سالی است که جشنواره امامت و مهدویت از طریق دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، افتتاحیه این جشنواره با میلاد امام علی(ع) شروع می‌شود و اختتامیه آن در نیمه شعبان تا میلاد امام مهدی(ع) در فاصله بین ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان در استان‌ها و واحدهای مختلف جشنواره‌های متفاوت با نام‌های متنوع برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سال اول حدوداً ۱۰‌ واحد برگزار کننده اولین جشنواره بودند، سال دوم ۳۱ استان و ۷ واحد تهران جمعاً ۳۸ واحد و امسال خوشبختانه ۴۳ واحد دانشگاهی مجری برگزاری در رابطه با امامت و ولایت هستند.

طباطبایی در ادامه اینگونه بیان کرد: این جشنواره با شعر، عکاسی، داستان، فیلم‌های کوتاه و در مجموع کارهای هنری باعث می‌شود داوطلبانی جوان داشته باشد.

وی در پایان گفت: صحیفه برای رسیدن به تکامل و منطقیت است، از نظر علمای تشیع و اهل سنت بعد از قرآن و نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه یکی از فصیح‌ترین کتاب‌ها است، و راه ارتباط با خداوند و پیداکردن راه سعادت دنیا و آخرت را می‌توانیم با خواندن این کتاب بدست آوریم.

خبرنگار: زهرا بکروی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =