پیش‌بینی بورس یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری و در اولین روز کاری هفته خود با افت بیش از ۱۸ هزار واحدی همراه شد تا ریزش بهمن بر سر سهام‌داران خرد همچنان ادامه دار باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ارزش معاملات در روز جاری به زحمت به عدد ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسید و ارزش بازار نیز همچنان در حال افت خود را در کانال ۷ هزار و ۱۵۲ همتی دید تا عملکرد مسئولان اقتصادی در سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

بیشتر بخوانید:

ادامه روند ریزشی در بورس / شاخص کل ۱۸ هزار واحد کاهش یافت

فعالان بازار معتقد هستند که انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی، ۲ بار ابلاغ بخشنامه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، جهش حق انتفاع معادن و ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری نفت برای پالایشگاه‌ها تنها نمونه‌ای از اقدامات ضد تولیدی و ضد سرمایه‌گذاری است که در این چند وقت بر سر بازار سرمایه آوار شده است. این درحالی است که قرار بود بورس در دولت سیزدهم قلک دولت نباشد!

تمامی بزرگان بازار ازجمله فولاد، فملی، شتران، شپنا و شستا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران داشتند.

در این میان همچنان نماد ایران خودرو در حال تعلیق قرار داد و تقدسی، معاون اقتصادی ایران‌خودرو عنوان کرده است که برنامه ایران‌خودرو برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت، افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌هاست، که این امر نیازمند موافقت با درخواست شرکت جهت اصلاح قانون و صدور مجوزهای لازم از سوی مبادی ذی‌ربط است.

این در حالی است که اخابر، نمادی که افزایش سرمایه بیش از ۱۶۰۰ درصدی را تایید کرده است تنها یک روز به صف خرید نشست و بازار (حقوقی بازار) با تمام توان امروز اقدام به عرضه کرد تا این نماد در معاملات روز جاری با افت ۳ درصدی کار را تمام کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جدیدترین صحبت‌های خود این طور عنوان داشته که سود کل سهام عدالت در سال جاری حدود ۸۰ همت بود که ۳۰ همت آن تقسیم شد و ۲۰ همت دیگر آن نیز در آینده‌ای نزدیک تقسیم می‌شود. ۳۰ همت نیز برای افزایش سرمایه شرکت‌هایی است که برنامه توسعه‌ای دارند.

همچنین هشتمین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد فردا از ساعت ۱۲ الی ۱۶ برگزار می‌شود. گفته می‌شود که وجه‌الضمان مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر قطعه شمش است. متقاضیان خرید می‌توانند تا ساعت ۲۴ امروز مبلغ را پرداخت کند.

بانک مرکزی نیز در تازه‌ترین گزارش، اعلام کرد: نرخ سود بازار بین بانکی با افت ۰.۰۸ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۴۸ درصد رسیده است

اما در عین‌حالی که خبر از افزایش احتمالی ۴۴ درصدی حقوق کارگران برای سال آینده به گوش می‌رسد رئیس سازمان امور مالیاتی گفته است که مالیات بیش از ۵۰ درصد از اصناف و مشاغل صفر مطلق است و معافیت مالیات حقوق سال آینده به ۱۲ میلیون تومان می‌رسد.

خبر دیگری که این روزها خیلی دست به دست می‌شود در خصوص مصرف بنزین است و رئیس صنف جایگاه‌داران کشور گفته است که در حال حاضر رقم مصرف بنزین در کشور ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است و طی دو ماه آینده رکورد مصرف بنزین در اواخر ۱۴۰۱ و اوایل ۱۴۰۲ در کشور شکسته و جابه‌جا خواهد شد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت بیش از ۱۸ هزار واحدی کار خود را تمام کرد و بازار در هیجان بیش فروش اندیکاتور RSI فرو رفته است این اندیکاتور نشان می‌دهد که در شروع هفته گذشته رقم این نماگر بازار روی محدوده‌های ۳۰ واحدی بوده است، اما در حال حاضر این رقم به کمتر از ۲۴ واحد تنزل پیدا کرده است.

از سویی برخی از تحلیل گران تکنیکالی برای شاخص کل در این محدوده‌ها سطوح حمایتی کوتاه مدتی را نشان می‌دهند و این انتظار را برای بازار سرمایه دارند که بازار در این حوالی در مسیر صعودی قرار بگیرد!

انتهای پیام/

کد خبر: 1220621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =