پیشتازی بانوان در سومین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در خراسان شمالی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۱۷۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در این استان رسید که ۴۰ درصد شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره در دو بخش فردی و گروهی بانوان هستند که نسبت به دور گذشته جشنواره، از رشد چشمیگری برخوردار است.

پیشتازی بانوان در سومین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در خراسان شمالی

غلامرضا کاظمی روز شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سومین جشنواره آواها و نواهای نبوی با حضور هنرمندان فعال در بخش موسیقی از استان های مختلف کشور روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در حالی به کار خود پایان میدهد که با یک هزار و ۵۷۳ شرکت کننده نسبت به سال قبل ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

این شرکت کنندگان در سه بخش آواها، نواها و سرود در این جشنواره شرکت کردند که در بخش آواها و نواها آثار به صورت فردی و گروهی و در بخش های مقامی، سنتی و پاپ ارائه شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۴۰ درصد شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره در دو بخش فردی و گروهی بانوان هستند که نسبت به دور گذشته جشنواره از رشد چشمیگری برخوردار است؛ همچنین بیشترین آثار از استان های خراسان شمالی، رضوی، تهران، کرمانشاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

کاظمی تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در نخستین جشنواره آواها و نواهای کشور۸۰ نفر و در دومین جشنواره ۱۳۸ نفر بوده است که امسال به یک هزار و ۵۷۳ نفر رسیده است که امیدوار هستیم در چهارمین جشنواره به حدود ۱۰ هزار نفر شرکت کننده برسد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه جاری با اجرای زنده گروه ها منتخب هنری و مداحان در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار خواهد شد و ۱۶ نفر از شرکت کنندگان این دوره به عنوان برگزیده انتخاب و تقدیر خواهند شد.

کاظمی افزود: استان خراسان‌شمالی دارای تنوع اقوام و پیشینه فرهنگی درخور تأمل است و قطعاً برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند فرهنگ، اصالت و استعدادهای هنرمندان این استان را به خوبی به تصویر کشد؛ امیدواریم با حضور حداکثری اقوام مختلف در جشنواره شاهد ارتقای هرچه بیشتر کیفیت جشنواره باشیم.

پیشتازی بانوان در سومین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در خراسان شمالی

جواد عبدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد هم اظهار کرد: موسیقی مقامی و فولکلور در خراسان‌شمالی ریشه دوانیده و با فرهنگ این استان عجین شده است.

عبدی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طول نشست‌ها و جلسات متعدد با عوامل اجرایی اقداماتی نظیر رونمایی از اپلیکیشن داوری و بارگذاری آثار، مشخص کردن اسامی داوران، انتخاب اجراهای زنده، بررسی نحوه همکاری و مشارکت اعضای کانون‌های فرهنگی، ادارات و ارگان‌های مرتبط مورد بررسی نهایی، دعوت از پیرغلامان و پیشکسوتان موسیقی مقامی و سنتی انجام شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ضمن قدردانی از دانشجویان فعال در کانون‌های فرهنگی دانشگاه گفت: کانون‌های فرهنگی بازوان قدرتمند مسئولان دانشگاه هستند و استفاده از ظرفیت و استعدادهای دانشجویان همواره نتایج موفقی داشته است.

خبرنگار: امیرعلی احمدی

انتهای پیام /

کد خبر: 1220646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =