اعلام ممنوعیت‌های تردد در تعطیلات پایان هفته

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در پایان هفته و تعطیلات پیش رو محدودیت تردد در برخی محورهای شمالی کشور اعمال می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: تردد موتورسیکلت‌ها به استثناء موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲ اسفند تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۷ اسفند از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

تمدید ممنوعیت تردد محور چالوس

وی افزود: بر این اساس محدودیت قطعی تردد در روز پنجشنبه ۳ اسفند، از ساعت ۸:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) انسداد محور به صورت کامل اعمال می‌شود.

او با بیان اینکه از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۳ اسفند تردد خودروها از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه است گفت: همچنین از ساعت ۲۳ اعمال محدودیت‌های یک‌طرفه اتمام یافته و تردد خودروها از پل زنگوله تا مرزن‌آباد در مسیر دو طرفه برقرار خواهد شد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها در خصوص ممنوعیت تردد در روز یکشنبه ۶ اسفند برای انواع وسایل نقلیه گفت: از ساعت ۱۱ محدودیت تردد از ابتدای آزادراه تهران- شمال اعمال به مقصد چالوس انجام می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر اعمال محدودیت تردد از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) در این روز، از ساعت ۱۴ تردد از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) یک‌طرفه خواهد بود.

محرابی نیا گفت: طرح محدودیت تردد در روز یکشنبه ۶ اسفند از ساعت ۲۴ اتمام یافته و تردد وسایل نقلیه از پل زنگوله تا مرزن‌آباد در مسیر دوطرفه برقرار خواهد شد.

وی یاد آور شد: تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، البته تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس را دارند، از ساعت ۹ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است. همچنین در صورت پرحجم بودن تردد و اعلام مأموران پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه در روز چهارشنبه دوم اسفند از ساعت ۱۵ از مرزن‌آباد به سمت تهران ممنوع بوده و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ از پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز) به مقصد چالوس یک‌طرفه خواهد بود.

محرابی نیا اظهار کرد: با اعلام محدودیت تردد برای وسایل نقلیه در این محور از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و دوشنبه (۴، ۵ و ۷ اسفند)، از ساعت ۱۴ ممنوعیت تردد از ابتدای آزادراه تهران - شمال به مقصد چالوس اعمال می شود، همچنین از ساعت ۱۵ از پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز) به سمت چالوس انسداد کامل اعمال شده و از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) تردد در مسیر یک‌طرفه خواهد بود.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور اظهار کرد: از ساعت ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و دوشنبه (۴، ۵ و ۷ اسفند) طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود، تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده، البته تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس را دارند، از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی افزود: در محور هراز و در صورت افزایش حجم ترافیک و اعلام ماموران پلیس راه، در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و یکشنبه (۲، ۳، ۴ و ۶ اسفند) محدودیت یک‌طرفه مقطعی به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس اعمال خواهد شد.

او یادآور شد: در محور کندوان، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع بوده و تردد خودروهای تریلر از محور هراز همچنان ممنوع است. همچنین تردد خودروهای کامیون و کامیونت (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ اسفند) و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (۴، ۵ و ۶ اسفند) از محور هراز ممنوع است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها افزود: در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس تردد خودروهای کامیون و تریلر (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ اسفند) و از ساعت ۸ تا ۲۴ روز یکشنبه ۶ اسفند ممنوع اعلام شده است.

او گفت: در محور آستارا - اردبیل و بالعکس تردد خودروهای کامیون و تریلر (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ اسفند) و از ساعت ۸ تا ۲۴ روز یکشنبه ۶ اسفند ممنوع خواهد بود.

وی تاکید کرد: تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ روز شنبه ۵ اسفند تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۶ اسفند از محور قدیم کاشان - قم و بالعکس ممنوع و مسیر جایگزین آزادراه قم - کاشان است.

محرابی نیا با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: در تعطیلات منتهی به نیمه ماه شعبان و ولادت حضرت ولیعصر(عج)، استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و قم در صدر استان‌های مقصد سفر هموطنان قرار دارند.

به گفته وی موج سفرها در مسیر رفت در ساعات پایانی روز چهارشنبه ۲ اسفند آغاز می شود و تداوم افزایش سفرها در روز پنجشنبه ۳ اسفند است و اوج سفرها در مسیرهای بازگشت برای بعداز ظهر تا ساعات پایانی روز یکشنبه ۶ اسفند پیش‌بینی می‌شود.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه ها می گوید: محورهای منتهی به جمکران و بالعکس در مسیرهای ورودی در روزهای شنبه ۵ اسفند و یکشنبه ۶ اسفند و در مسیرهای خروجی از جمکران، از بعد از ظهر تا شب روزهای شنبه و یکشنبه (۵ و ۶ اسفند) بیشترین حجم تردد در این محور وسایل نقلیه قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: پیش بینی می شود دو میلیون و ۶۴۰ هزار تردد بین استانی در روز پنجشنبه ۳ اسفند و حداقل تردد دو میلیون و ۲۰۶ تردد در روز جمعه ۴ اسفند انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =