مرکز تخصصی و هرباریوم جلبک در واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی شد

مرکز تخصصی جلبک وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با حمایت معاونت فناوری و نوآوری این واحد و با همکاری دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، این مرکز تخصصی با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود واحد علوم و تحقیقات در حوزه جلبک و فرآورده‌های آن، از جمله موضوع بیش از ۲۲۰ رساله و پایان نامه دفاع شده در ۷ دانشکده این واحد، وجود بیش از ۲۰ عضو هیات علمی فعال در زمینه‌های مختلف جلبک از جمله (تصفیه آب و فاضلاب، داروئی و آرایشی، غذایی و کشاورزی، تولید و تاکسونومی، بیودیزل، استخراج، مدیریت، اقتصاد و تجاری سازی جلبک) و عضویت واحد علوم و تحقیقات در شرکت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی (در سطح ملی) در زمینه جلبک؛ راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید:

مرکز تخصصی جلبک در واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی می‌شود

براساس این گزارش، این مرکز با بهره‌گیری از استادان برتر در این حوزه، آماده ارائه دوره‌های آموزشی فنی در زمینه‌های مختلف جلبک به افراد علاقمند، است.
مرکز تخصصی جلبک با دارا بودن هرباریومی با بیش از ۲۶۷ سویه ارزشمند مختلف از سراسر کشور، می‌تواند نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی سایر دانشگاه‌ها، واحدهای آموزش عالی، سازمان‌ها و مراکز پژوهشی در کشور را تامین کند.

لازم به ذکر است، هرباریوم این مرکز در بانک ژن آمریکا NYBG Steere Herbarium از سال ۲۰۱۸ با نام هرباریوم جلبک البرز و با نام‌های اختصاصی برای هر سویه به ثبت رسیده و دارای کد دسترسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =