اصلاح زیرساخت‌ها، ایمن‌سازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه خیز یک خواست و مطالبه عمومی است

سیدجواد ایلالی گفت: اصلاح زیرساخت‌ها، ایمن سازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه خیز یک خواست و مطالبه عمومی است و متأسفانه اقدامات انجام شده تا کنون نیز کافی نبوده و ما همچنان شاهد بروز تصادفات عدیده ای هستیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، سیدجواد ایلالی، دادستان بجنورد در نشست فوق العاده کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه ضمن ابراز نگرانی از تداوم وضعیت بسیار نامناسب اغلب محورهای مواصلاتی در خراسان شمالی به ویژه محور بجنورد به جنگل گلستان، اظهارکرد: بطور کلی بسیاری از جاده‌های اصلی و ترانزیتی استان از وضعیت مناسب و مساعدی برخوردار نیست.

وی گفت: این معضل چندین سال است که به‌رغم پیگیری‌های فراوان همچنان لاینحل باقی مانده و برای مسافران خطرات فراوان و نگرانی های بسیار جدی را ایجاد کرده است.

دادستان بجنورد افزود: به نظر می رسد اهداف پیش بینی شده در این حوزه را باید دسته بندی کرد بطوریکه بخشی از اقدامات از قبیل کاهش مصادیق نقاط حادثه خیز که بیشتر در محور بجنورد به جنگل گلستان و به اعتبار تردد حجم بالایی از وسایل نقلیه در این مسیر مشهود است در کوتاه مدت و میان مدت قابل انجام بوده و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تحقق این موراد عزم و اراده جدی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد و مدعی العموم نیز بر اساس قوانین این مطالبه عمومی را با جدیت و قاطعیت تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهد کرد.

ایلالی با تأکید مجدد بر نقش مدعی العموم در راستای احقاق حقوق شهروندان و صیانت از حقوق عامه و همچنین تشریح رسالت ذاتی دستگاه قضایی در مسیر پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: اصلاح زیرساخت‌ها، ایمن سازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه خیز یک خواست و مطالبه عمومی است و متأسفانه اقدامات انجام شده تا کنون نیز کافی نبوده و ما همچنان شاهد بروز تصادفات عدیده ای هستیم لذا مدعی العموم با جدیت در این حوزه ها ورود کرده است.

وی همچنین در خصوص بروز هرگونه قصور، تقصیر، تسامح و تساهل در مسیر ایفای وظایف قانونی و یا ترک فعل های احتمالی از سوی دستگاه های ذیربط هشدار داد.

خبرنگار:متین لنگری

انتهای پیام /

کد خبر: 1221952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =