کنعانی: ایران برای تقویت همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه قائل است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران-اکسپو ۲۰۲۴ گفت: ایران در کنار ایفای نقش سیاسی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه قائل است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت نشست مطبوعاتی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران-اکسپو ۲۰۲۴ برگزار و سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد

کنعانی در ابتدا درباره روز حلیج فارس گفت: خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر فرهنگی و تاریخی منطقه‌ای است که در آن به سر می‌بریم. در چارچوب سیاست همسایگی تقویت روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس را مهمترین عامل برای تحقق ثبات و امنیت پایدار و امنیت دسته جمعی در این منطقه راهبردی تلقی می‌کنیم و جز با مشارکت دسته جمعی همه کشورهای منطقه میسر نخواهد شد.

ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها و برادری میان ملت‌های منطقه در حوزه خلیج فارس بوده و معتقد است ملت‌ها این توان را دارند با همکاری مشترک، امنیت مشترک را برای توسعه پایدار برای همه ملت‌ها رقم بزنند.

وی در خصوص نمایشگاه ایران اکسپو گفت: این نمایشگاه نشان دهنده آن است که ایران در کنار عزم برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر در تحکیم ثبات و امنیت در منطقه به توسعه پایدار در حوزه اقتصادی و گسترش مناسبات با همه کشورها اهتمام ویژه دارد، و این نمایشگاه بزرگ با ابعاد مختلف نشان دهنده آن است که ایران در کنار ایفای نقش سیاسی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه قائل است.

کنعانی در ادامه درباره استقبال از این نمایشگاه گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری مشترک وزارت خارجه و صمت و سازمان توسعه تجارت از ۷ ماه پیش برگزاری آن کلید خورد. نمایشگاهی با شکوه با ویژگی‌های خاص و دارای جذابیت‌های فراوان برای علاقه مندان حوزه اقتصادی با حضور رئیس جمهور محتزم آغاز به کار کرد.

همچنین بیش از ۲۴ کشور در سطوح مختلف از معاونین رئیس جمهور و وزرا و دیگر سطوح و ۲۰۰۰ تاجر شرکت کردند. نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند. فرصت خوبی است برگزاری این نمایشگاه برای آشنایی علاقه مندان کشورهای مختلف به تولیدات ایرانی و با ویژگی این کالاها آشنا شوند. در طول همین سه روز گذشته بر اساس اخبار، ما شاهد برگزاری نشست‌های دوجانبه خوب بین تجار شرکت کننده با تولیدکنندگان ایرانی بودیم و انتظار داریم میزان قراردادهایی که بسته خواهد شد بیش از حجم قراردادی است که در نمایشگاه گذشته برگزار شد.

دیدارهای دوجانبه‌ای هم در سطوح مختلف بین مقامات برگزار شده است. پیشنهاد می‌کنم به ملت عزیز ایران حتما این فرصت را مغتنم بشمارند و از این نمایشگاه بین‌المللی بازدید کنند. قطعا برگزاری این نمایشگاه خودش یک توفیق بزرگ در کارنامه دولت جمهوری اسلامی ایران است که با وجود شرایط منطقه چنین نمایشگاهی را با امنیت کامل برگزار می‌کند و میزبان این حجم از نمایندگان دولتی و خصوصی خارجی است.

اهمیت اقتصادی این نمایشگاه در کنار اهمیت سیاسی آن هم بسیار بالا است. این یک مثال خوب برای هم افزایی دستگاه‌های ذیربط دولتی است. همانطور که در حوزه منطقه شاهد موفقیت چشمگیر در سایه هم افزایی دیپلماسی و میدان بودیم، برگزاری این نمایشگاه یک نتیجه مطلوب از همکاری و هم افزایی مکمل میان دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =