گرامیداشت روز وکیل در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و روز وکیل در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همزمان با هفته وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، بیش از 600 دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در تالار امام خمینی این واحد دانشگاهی گرد هم آمدند.

در این نشست که به همت انجمن علمی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد، ابراهیم اکبریان رئیس کانون وکلای دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: کانون وکلای استان چهارمحال و بختیاری به عنوان متولی ارائه خدمات حقوقی در سطح جامعه استان، نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات رایگان در حوزه وکالت‌های تسخیری و وکالت های موازدتی دارد.

اکبریان افزود: جامعه استان چهارمحال و بختیاری جامعه ای کم برخوردار است و کانون وکلا با بررسی این نقیصه، به دنبال ارائه خدمات بهتر به مردم استان بوده و به جد در این زمینه مشغول فعالیت است.

وی اظهار کرد: همیشه وضع قوانین تأثیر بسزایی در کیفیت ارائه خدمات حقوقی به مردم داشته است در حال حاضر وضعیتی که با آن مواجه هستیم اینست که یک سری قوانینی مانند قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار به صورت غیر کارشناسی به تصویب مجلس می رسد که باعث شده در عرصه حقوق کیفیت فدای کمیت شود.

این مقام مسئول در ادامه عنوان‌کرد: نمایندگان مجلس با این بهانه که اشتغال‌زایی شود ظرفیت پذیرش کارآموزان وکالت را افزایش دادند که همین امر باعث شده نمره پذیرش کارآموزان وکالت کاهش شدید پیدا کند و کیفیت ارائه خدمات حقوقی به مردم با مشکل مواجه شود.

مدیر گروه رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این مراسم گفت: وکیل مدافعی که دارای تخصص و تجربه، قدرت ارتباطی، تحلیلگری، حساسیت به جزئیات، مهارت در مذاکره و اخلاق حرفه‌ای باشد، قادر است به بهترین شکل ممکن موکل خود را در دادگاه نمایندگی کند و به حل مسائل حقوقی او کمک کند.

مرتضی صادقی ده صحرایی یادآور شد: قدرت نمایندگی در دادگاه، تهیه و تحلیل اسناد، مشاوره حقوقی، مذاکره، نوشتار حقوقی و پذیرش پرونده از مهمترین وظایف یک وکیل مدافع است.

خیرمقدم و تبریک هفته وکیل مدافع توسط پژمان فاضلی معاون آموزشی دانشگاه، اجرای موسیقی سنتی، اجرای مسابقه و تجلیل از موکلان نمونه از دیگر برنامه های این جشن بود.

کد خبر: 1222117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =