اوجی: هیچ کجای کشور قطعی گاز نداشتیم

وزیر نفت گفت: مصرف بنزین در فصل سرما و با وجود تعطیلات آخر سال به مرز مصرف ۱۳۲ میلیون لیتر رسیده است که خوب نیست ولی این موضوع به خوبی مدیریت شده است .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز در جاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: ما هیچوقت در ماه اسفند دچار چنین موج سرمایی نبودیم که حتی برخی ها این سرما را با سرما سیبری مقایسه می کنند. برودت هوا در همه استان های کشور وجود دارد و حتی در برخی از استان ها اندازه برف به ۱ متر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

اوجی: احتمال افت فشار گاز وجود دارد

وی افزود: با کاهش میزان دما شاهد یک جهش مصرف در کشور هستیم که تا امروز بی سابقه بوده ولی خوشبختانه در هیچ کجای کشور قطعی گاز نداشتیم .

وزیر نفت گفت: خواهش بنده این است که مردم سعی کنند تا در مصرف گاز رعایت کنند تا هیچ کس در این زمستان با قطعی گاز مواجه نشود.

اوجی تصریح کرد: کشور ما یک کشور پهناور است که حدود ۹۸ درصد مناطق گاز رسانی شده است، اما میزان مصرف ما ۴ برابر نرم جهانی است؛ حداکثر تولید در حال وقوع است، اما متاسفانه رقم مصرف در کشور بالاست.

وی ادامه داد: تمام استان های سردسیر در شمال کشور هستند و میادین گازی و نفتی در جنوب که این مسافت ۱۸۰۰ کیلومتر است و وقتی به شمال کشور می رسد دچار افت فشار می شود، اما تا به امروز چنین اتفاقی نیفتاده است اما باز درخواست داریم که مردم به وزارت نفت کمک کنند.

وزیر نفت تاکید کرد: تولید بنزین قبل از دولت سیزدهم ۹۶ میلیون لیتر در روز بود که امروز این رقم به ۱۱۴ میلیون لیتر تولید بنزین رسیده است. یعنی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین در دولت قبل ساخت پالایشگاه را خوب نمی دانستند و کثیف می پنداشتند ولی در این دولت ساخت پالایشگاه شروع شده است مثلا پالایشگاه شهید سلیمانی در حال ساخت است و سایر پالایشگاه ها در دست احداث هستند.

اوجی بیان داشت: مصرف بنزین در فصل سرما و با وجود تعطیلات آخر سال به مرز مصرف ۱۳۲ میلیون لیتر رسیده است که خوب نیست ولی این موضوع به خوبی مدیریت شده است .

وی تصریح کرد: امروز کمیسیون مشترک ایران و روسیه را داریم که در این کمیسیون قرارداد ۷ میدان نفتی امضا شده است که برخی از این قراردادها به تولید رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =