رسالت دانشگاه آزاد مانند همه اقطاب در جهت تبیین و روشنگری، تأثیرگذار است

با توجه به اینکه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در پی مأیوس کردن مردم هستند، رسالت دانشگاه نیز مانند همه اقطاب در جهت تبیین و روشنگری، تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ اسماعیل زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص سیاست دانشگاه در قبال انتخابات اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی منطقه و جهان انتخابات امسال اهمیت ویژه ای دارد. شاید نخستین بار بود که مقام معظم رهبری در ابتدای سال یعنی 11 ماه قبل راجع به انتخابات و اهمیت آن بیاناتی فرمودند. با توجه به اینکه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در پی مأیوس کردن مردم هستند رسالت دانشگاه نیز مانند همه اقطاب در جهت تبیین و روشنگری، تاثیرگذار است. دانشگاه آزاد اسلامی قزوین چند ماه قبل از انتخابات طی مصوباتی در هیئت رئیسه، شورای فرهنگی و هیئت نظارت بر تشکل ها، بسته‌های انتخاباتی را در فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... خود لحاظ کرد تا وظیفه روشنگری و ترغیب و تشویق دانشگاهیان به مشارکت در انتخابات را انجام داده باشد. سیاست کلی دانشگاه پرهیز از جانبداری از جریان سیاسی یا کاندیدای خاص بوده است.

وی افزود: از دو ماه قبل نشست‌ ها، کارگاه و برنامه های مختلفی جهت تبیین انجام شده است. نشست هایی با معاون امنیتی، سیاسی، اجتماعی استاندار، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان، نمایندگان ادواری مجلس شورای اسلامی و تحلیل گران سیاسی به طور مرتب هر هفته سه شنبه ها برگزار شده است. هم چنین کارگاه های امیدآفرینی به صورت جداگانه برای اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان برگزار شده است. در ایام تبلیغات نامزدها همه کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری (هر سه نفر) در دانشگاه حضور یافته و دیدگاه‌های خود را بیان نموده‌اند. همچنین با پیگیری‌های تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی از تمام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی جهت مناظره دعوت شده و تعدادی از آنان از جریان های سیاسی مختلف در بین دانشجویان حضور یافته و به پرسش های آنان پاسخ داده‌اند که از این طریق شور و نشاط انتخاباتی خوبی در دانشگاه ایجاد شده است. جهت مناظره انتخاباتی طی هماهنگی با مرکز صدا و سیمای استان تیم های دانشجویی از دانشگاه جهت مناظره حضور یافته‌اند.

رئیس دانشگاه در ارتباط با محور این فعالیت ها بیان کرد: دعوت از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری، برگزاری مناظره بین کاندیداها، تولید محتواهای رسانه ای توسط کانون رسانه و فضای مجازی، برگزاری نشست ها و کارگاه‌ های تبیینی و امیدآفرینی، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت اساتید و دانشجویان در جهت امید آفرینی و کلنگ زنی مسکن دانشگاهیان در جهت امیدآفرینی از جمله این محورها است.

زینالی فعالیت دانشجویان را در اجرای این برنامه‌ها ضروری دانست و گفت: با مصوباتی که در هیئت نظارت بر تشکل ها داشتیم، دست تشکل های دانشجویی و بسیج دانشجویی در اجرای برنامه‌های انتخاباتی باز گذاشته شد و تقریبا تمام درخواست هایی که دانشگاه برای برنامه های انتخاباتی داشتند تصویب شد.

اسماعیل زینالی در مورد محور برنامه‌های انتخاباتی برای گروه اساتید و کارکنان گفت: اردوهای راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار گردید تا به عنوان راویان پیشرفت بتوانند دستاوردهای نظام را به دانشجویان تبیین کنند.

در نشست های سراسری انتخاباتی که نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و سازمان بسیج اساتید کشور برگزار کرد، جهت اعزام و شرکت اساتید گروه معارف اسلامی و استادان بسیجی حمایت های لازم انجام گرفت. دست نوشت‌ها و مصاحبه هایی برای دعوت به شرکت در انتخابات توسط اساتید تهیه و منتشر شده و کارگاه امید آفرینی ویژه اساتید و کارکنان اجرا شد.

رئیس دانشگاه در پایان در ارتباط با سیاست دانشگاه برای تخصیص امکانات و بودجه به این برنامه ها تاکید کرد: دانشگاه طبق سند تحول جهت تقویت روحیه انقلابی در بین دانشگاهیان، برای اجرای برنامه های انتخاباتی از طریق تشکل‌های دانشجویی، استادی و بسیج دانشجویی اقدام نموده و از ظرفیت سازمان بسیج اساتید، جبهه فرهنگی، استانداری، فرمانداری و سایر ارگان‌ها بهره برده است. پخت 1300 پرس غذا در آشپزخانه دانشگاه برای روز انتخابات از جمله همکاری‌های دانشگاه با فرمانداری که مواد خام غذایی را تامین کرده، می‌باشد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1222339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =