جوانان ما دوستدار کشور و نظام خود هستند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه: جوانان ما دوستدار کشور و نظام هستند و اگر دلایل اهمیت مشارکت حداکثری برایشان تبیین شود، قطعا پای کار می‌آیند و شاهد حضوری پرشور از این طیف در انتخابات خواهیم بود.

افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، گفت: در خصوص انتخابات ابتدا بایستی جایگاه و نقش مجلس شورای اسلامی در حکمرانی کشور برای مردم بیان شود؛ و بدانند که بخش اعظم قانون گذاری کشور توسط مجلس و نمایندگانی که با رای مستقیم مردم مشخص می‌شوند، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با بیان اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی مردم احساس مسئولیت می‌کنند که برای این اهم بایستی وارد میدان شوند و مشارکت بیشتری نمایند.

غنی زاده با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های مختلف اعم از قانون‌گذاری، نظارت، تصویب بودجه و مواردی که با معیشت و زندگی مردم مستقیما در ارتباط و تصمیم گیر است، افزود: حضور حداکثری مردم و مشارکت آنان در انتخابات جایگاه مجلس را که جایگاهی بسیار ارزشمند در نگاه حکمرانی کشور است، تحکیم می‌بخشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مجلس قدرتمند برگرفته از یک انتخاب صحیح و هوشمندانه است، گفت: در صورتی که این انتخاب درست صورت بگیرد، بخش اعظمی از مشکلاتی که مردم در کشور می‌بینید اعم از مشکلات اقتصادی، حل می‌شود.

وی در خصوص نقش دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات نیز گفت: دانشگاه آزاد با تلاش و انجام امور درست، خواهان مشارکت حداکثری است و در این راستا اقدامات شایسته‌ای نیز انجام داده که شاهد حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات باشیم.

غنی زاده در ادامه، دعوت از مسئولین ارشد استان، نمایندگان فعلی و نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای حضور در دانشگاه در قالب جلسه پرسش و پاسخ و تبیین‌گری به‌منظور افزایش اشتیاق در بین قشر دانشجو را یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در انتخابات عنوان کرد.

بنابر گفته سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه؛ برگزاری جلسات گفت‌وگو محور، کرسی‌های آزاد اندیشی، نشست‌های تبیینی با دعوت از افراد شاخص استانی و کشوری، برگزاری نشست هم‌اندیشی با اساتید و نخبگان دانشگاهی، اجرای برنامه "زنگ انتخابات" به منظور پاسخ به سوالات و شبهات دانشجویان در خصوص انتخابات و... از دیگر برنامه‌های اجرایی در این دانشگاه در ایام منتهی به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

افشین غنی‌زاده ایجاد "بازار انتخابات" و تهیه و در اختیار قراردادن یک فضا و بستر برای نامزدها به منظور بیان برنامه‌ها و ارتباط مستقیم با دانشجویان را یکی از برنامه‌های این دانشگاه در انتخابات سالیان آینده برشمرد.

در ادامه افشین غنی‌زاده با اشاره به تریبون آزاد دانشجویی که به همت دفتر ایسکانیوز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه طی روزهای گذشته برگزار شد، گفت: برای اولین بار چنین تریبون آزادی به صورت کاملا آزاد، در چارچوب قوانین و پرشور برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به استفاده از ظرفیت اساتید گروه معارف، خاطر نشان کرد: از ظرفیت اساتید این گروه به عنوان گروهی که در کلیه رشته‌های تحصیلی واحد درسی دارد برای دعوت به حضور دانشجویان و خانواده‌های آنان در انتخابات استفاده شد تا شاهد حضور پرشور همه اقشار مختلف جامعه به‌ویژه قشر دانشگاهی در این امر باشیم.

غنی زاده در پاسخ به این سوال که دانشجوها چی نقشی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به‌ویژه در حوزه انتخابات داشته‌اند، گفت: در اجرای کلیه برنامه‌ها سعی شده اجرای امور به سمت دانشجوها سوق پیدا کند، و غالبا بانی و مجری تمام مسائل فرهنگی و مناسبتی در دانشگاه تشکل‌ها، گروه‌ها و دانشجویان هستند که به صورت باهم و درکنار هم ایفای نقش کرده و دانشگاه در این زمینه فقط نقش ناظر و هدایت‌گر داشته است.

وی یکی دیگر از اقدامات دانشگاه در زمینه انتخابات را، برگزاری نشست‌های تبیینی با هدف بیان معیارهای انتخاب اصلح در نگاه تخصصی با حضور دانشجویان عنوان کرد و افزود: در این جلسات سعی شد که به دانشجوها موضوع عدم انتخاب نامزدهایی که شعار عوام فریبی و اصطلاحا پوپولیستی و خارج از اختیار می‌دهند مطرح شد تا مردم به سمت انتخاب نماینده‌هایی بروند که دلسوز مردم، مطالبه‌گر و در چارچوب قانون پیگیر مسائل باشند.

وی در خصوص پیش‌بینی خود درباره میزان حضور قشر دانشجو در پای صندوق رای، گفت: ما باید بدانیم که مشارکت لزوما به معنای موافقت و مخالفت با نظام نیست و این امر بدان معنا نیست که اگر مشارکت کم بود مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فاصله گرفته‌اند؛ بلکه این امر به علت مشکلاتی هست که شاید بعضی افراد به آن آگاه نباشند و برای آنان تبیین نشده که حضور آنها در آینده کشور چه میزان تاثیر گذار است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این خصوص ادامه داد: اگر برای قشر جوان دلایل مشارکت حداکثری تبیین شود، جوان ما دوستدار این کشور و نظام است و قطعا خود پای کار می‌آید و شاهد حضوری پرشور از این طیف خواهیم بود.

وی در پایان در خصوص میزان تب و تاب انتخاباتی در دانشگاه‌ نیز گفت: با توجه به تبیین گری خوب و اقدامات مناسبی که در سراسر کشور به ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته شاهد شور انتخاباتی خوبی در دانشگاه و دانشجو هستیم.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای پیام/

کد خبر: 1222426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =