آمادگی ایران برای صادرات خدمات فنی‌ومهندسی به آنگولا

وزیر نفت کشورمان در دیدار با همتای آنگولایی خود از آمادگی ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی خبر داد و گفت: صاحب دانش فنی کاتالیست و صادرکننده آن هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد اوجی در حاشیه هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در الجزایر با دیامانتینو آزودو، وزیر نفت آنگولا دیدار کرد و از توانمندی ایران در تولید گاز و خدمات فنی مهندسی گفت.

بیشتر بخوانید:

اوجی: تحریم ها امنیت انرژی جهان را مختل می‌کند/ تبدیل گاز طبیعی به‌ منبع اصلی انرژی جهان تا سال ۲۰۴۰

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۳ درصد سوخت نیروگاه‌های ایران گاز طبیعی است، تصریح کرد: هدف ما جذب سرمایه‌ از منابع داخلی و خارجی است، ضمن اینکه در خشکی و دریا ذخایر مطلوبی داریم و با قدرت و توانمندی کافی به‌دنبال توسعه آنها هستیم، همچنین در صنایع پایین‌دستی هم خودکفا شده‌ایم.

وزیر نفت در این دیدار درباره فناوری سی‌ان‌جی (گاز طبیعی فشرده)، جایگاه‌ها و مصرف آن در کشور، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی نیز یادآور شد: صاحب دانش فنی و صادرکننده کاتالایست هستیم و قابلیت توسعه آن به همه کشورهای دوستدار فراهم شده است.

وزیر نفت آنگولا نیز در این دیدار درباره ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع شده) و توسعه تولید گاز برای مصارف خانگی و صادرات برق سخن گفت و بر توسعه صنعت پتروشیمی و فولاد در آنگولا، همین‌طور افزایش تولید کود شیمیایی با هدف افزایش محصولات کشاورزی تأکید کرد.

در این دیدار توانمندی‌های ایران و آنگولا در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مطرح و قرار شد گروه‌های کارشناسی روی ظرفیت‌های موجود برای همکاری به‌ویژه درباره صادرات خدمات فنی و مهندسی و مسائل مورد نیاز آنگولا در صنایع پـتروشیمی و سی‌ان‌جی کار کنند و در عین حال بازدیدهایی از دو کشور برای بررسی ظرفیت‌های همکاری انجام شود.

به گزارش ایرنا، نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف با هدف آماده‌سازی اسناد اساسی از جمله بیانیه برای روز نشست سران کشورهای عضو این نهاد در الجزیره پایتخت الجزایر برگزار شد.

هفتمین نشست سران دولت‌ها و کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =