پیش‌بینی بورس ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه خود با افت ۶۴۰۰ واحدی همراه شد که این میزان افت نسبت به روز های پیشین چندان قابل بررسی نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه خود با افت ۶۴۰۰ واحدی همراه شد که این میزان افت نسبت به روز های پیشین چندان قابل بررسی نیست.

بیشتر بخوانید

قیمت گذاری میلگرد در بورس کالا همچنان در هاله‌ای از ابهام

در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار در این روز برای بازار در محدوده های ۷۵۱۳ هزار میلیارد تومانی ثبت شد که نشان از یک روز بی رمق دیگر در سال ۱۴۰۲ در بازار سرمایه بود. شاخص در این روز افت ۶۴۰۰ واحدی را به خود دید تا پس از رشد بیش از ۱۰۰ واحدی که در این چند روز ثبت کرده است دومین روز منفی خود را در هفته گذشته ثبت کرده باشد.

فولاد ، میدکو ، شستا ، شتران نمادهایی که در روزهای گذشته تلاش می کردند تاثیر مثبتی را بر روی شاخص کل داشته باشند در آخرین روز کاری هفته گذشته درجهت عکس عمل کردند و بازار را و شاخص کل را نزولی به پایان رساندند.

گروه خودرویی با 359 میلیارد تومان ارزش معاملاتی در صدر برترین گروه های بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی قرار گرفته (موضوعی که در اکثر روزهای معاملاتی نیز تکرار می‌شود) و پس از آن گروه فلزات اساسی بود که با 293 میلیارد تومان جایگاه دوم را به خود اختصاص داد .

فرآورده‌های نفتی که سه شنبه با استقبال خوب خریداران در جایگاه اول ارزش معاملاتی قرار داشت روز چهارشنبه با ارزش معاملاتی ۱۹۹ میلیارد تومانی در جایگاه سوم ایستاد.

تا اینجا در مرکز مبادله طلای ایران ۱۲ حراج برگزار شده است و با فروش ۲۰۳ قطعه شمش طلا در دوازدهمین حراج حضوری شمش، در مجموع تا کنون ۱۲۶۰ کیلو طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به فروش رسیده است.

در حراج دوازدهم میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان برای هر شمش طلا قیمت ثبت شد که نسبت به قیمت فروش شمش طلا در حراج قبلی ۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اما در بازار خودرو سایپا اقدام به فروش محصولات به فروش فوری (البته منظور تحویل ۹۰ روزه است و منظور از فروش فوری دریافت وجه فوری است) و همچنین پیش فروش کرده است در مقابل دیگر خودروساز بزرگ کشور اعلام کرده است که فروش جدیدی نداریم و تنها به تعهدات خود بابت فروش خودرو در سامانه یکپارچه برای اولویت های زمستان ۱۴۰۲ اقدام می کنیم.

اما در پایان هفته گذشته نماینده جهموری خواهان در امریکا برای دور بعدی ریاست جمهوری مشخص شد و ترامپ تنها گزینه جمهوری خواهان شد و خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در آبان ۱۴۰۳ آماده می‌کند.


بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار در محدوده ۷۵۱۳ همتی قرار گرفت.

بازار سرمایه نیز شروع شمارش معکوس خود برای پایان سال را شروع کرده است . در این بازار و در سال ۱۴۰۲ شاخص کل و بازدهی بازار در بدترین حالت خود قرار داشت و به نظر می رسد شاخص ساز تصمیم دارد برای روز های پایانی سال اقدام به افزایش ارتفاع شاخص کند تا بازدهی خوبی را برای سال ۱۴۰۲ رقم بزند اما نکته ای که وجود دارد این است که شاخص هرچقدر هم مثبت شود تنها زیان های اهالی بازار سرمایه جبران خواهد شد و عایدی برای این گروه از سرمایه گذاران برای سال ۱۴۰۲ ثبت نخواهد شد. این موضوعی است که مدیران اقتصادی دولت وعده داده بودند تا اعتماد از دست رفته به بازار را برگرداند که نه تنها موفق به این کار نشدند بلکه بذر نا اطمینانی که در سال‌های پیش در بازار سرمایه کاشته شده بود را پروش دادند تا ریشه‌کن کردن آن برای آینده بازار سخت‌تر از قبل شود و بورس ، دماسنج اقتصادی کشور ، بازار و محل تامین مالی شرکت‌ها به باتلاقی برای سرمایه گذاری و محیطی برای تامین کسری‌های دولت تبدیل شود.

آیندگان در مورد این سال‌های بازار سرمایه چه برداشتی خواهند داشت و چه میراثی برای آینده این سر زمین باقی گذاشته‌اید؟!

شاخص کل از منظر تکنیکالی کمی خود را بالاتر از میانگین‌های ۵۵ روزه و ۲۰۰ روز می‌بیند میانگین‌هایی که تا اینجا به عنوان یک سطح مقاومتی بود و حالا در صورت ثبت شاخص در همین محدوده‌ها می‌توان از آن‌ها به عنوان یک سطح حمایتی نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =