درخواست یک تشکل دانشجویی از رئیس مجلس / مصوبه واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به تامین اجتماعی را رد کنید

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه درباره واگذاری سهام دولت در باشگاه پرسپولیس به تامین اجتماعی نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی درباره واگذاری سهام دولت در باشگاه پرسپولیس به تامین اجتماعی نامه‌ای به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: در پی مصوبه‌ هیأت وزیران، مبنی بر واگذاری سهام دولت در باشگاه پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی به عنوان رد دیون دولت به این سازمان، ما به دلایلی که در ادامه خواهد آمد، خواستار لغو این مصوبه در هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین هستیم.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از مالکان جدید پرسپولیس

در این نامه مطرح شده است: طبق ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت حق تهاتر بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی با سهام شرکت‌های دولتی را ندارد. طبق ماده ۹۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مفاد قانون مذکور تنها در شرایطی نسخ می‌شوند که نسخ آنها به صورت صریح و با ذکر ماده و بند قانونی انجام گیرد. از آنجایی که در حکم قانون بودجه، نسخ جزء ۴ ماده ۶ قانون اصل ۴۴ تصریح نشده، حکم مذکور در قانون بودجه نمی‌تواند حکم قانون اصل ۴۴ را نسخ کند و لذا انتقال مستقیم سهام به منظور تادیه بدهی کماکان ممنوع خواهد بود. بنا بر آنچه عنوان شد، هیئت وزیران مجاز نیست نسبت به انتقال مستقیم سهام استقلال و پرسپولیس یا هر سهام دیگری اقدام کنید. لذا واگذاری باشگاه‌های مذکور صرفا از روش‌های رقابتی از جمله برگزاری مزایده امکان‌پذیر است.

در این نامه بیان شده است: تحمیل زیان باشگاه پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی علی رغم وجود مشکلات مالی و ساختاری فراوان در این سازمان، به وضوح خلاف بندهای ۳ و ۴ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی است. باشگاه پرسپولیس به عنوان یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های ایران و آسیا ظرفیت بالقوه‌ قابل توجهی جهت تأمین مالی پایدار با استفاده از ساختار تعاونی دارد. اما دولت بجای استفاده از این ظرفیت و ترویج اقتصاد تعاونی، این باشگاه را به عنوان بخش خیلی کوچکی از بدهی خود به تأمین اجتماعی واگذار کرده است. باتوجه به تجربه‌ی باشگاه ذوب آهن، خیلی بعید است این سازمان توفیق چندانی در اصلاح شرایط این باشگاه داشته باشد. در صورت اصلاح نشدن شرایط این باشگاه، این ظرفیت بالقوه‌ی طرفداران می‌تواند به نارضایتی تبدیل شده و مشکلات زیادی ایجاد کند.

در این نامه عنوان شده است: باتوجه به هزینه‌های فراوانی که مجلس شورای اسلامی برای تصویب اصلاحات پارامتریک صندوق‌های بازنشستگی در برنامه‌ هفتم پیشرفت داده ‌است، اجرای چنین مصوباتی، باعث از بین بردن آن زحمات و عدم بهبود شرایط صندوق‌ها و سازمان تأمین اجتماعی می‌شود. لذا باتوجه به مطالب فوق الذکر، واگذاری باشگاه زیان‌ده پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی، نه تنها دردی از این سازمان دوا نمی‌کند، بلکه به مشکلات این سازمان و این باشگاه پرطرفدار اضافه هم می‌کند. از همین رو از شما خواهشمندیم تا با استناد به تبصره ۴ قانون نحوه اجرا اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی و ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی آن، از اجرای این مصوبه جلوگیری بفرمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =