آغاز اجرای پابندهای الکترونیکی /  پابندها ساخت ایران هستند + فیلم

امروز پابند الکترونیک برای مجرمان دارای ۳ بار سابقه در ۱۰ ساله گذشته استفاده می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امروز ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ طرح هوشمند کنترل مجرمین سابقه دار با حضور سردار احمدرضا، فرمانده کل انتظامی کشور و سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا و سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

بلاگر هنجارشکن در سمنان دستگیر شد

پابند الکترونیک برای مجرمان دارای ۳ بار سابقه در ۱۰ ساله گذشته استفاده می‌شود.

جزئیات استفاده پابندهای الکترونیک برای سارقان

فرمانده کل انتظامی با بیان پابندهای الکترونیک استفاده شده در طرح پایش مجرمان ساخت ایران هستند، گفت: فرد مورد نظر باید تا ۲ سال از این پابندها استفاده کند. سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی کشور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات پابندهای الکترونیک استفاده برای کنترل مجرمین اظهار کرد: این پابندها  قرار است برای گروه‌های هدف (افراد دارای ۴ فقره سرقت به بالا) در ۳ استان تهران بزرگ، غرب تهران و البرز استفاده شود.

وی افزود: ویژگی جدید و منحصربه‌فرد این پابندها که همگی ساخت داخل هستند، این است که در لحظه می‌توان مسیر  و گراف حرکتی فرد را رصد کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت:  اگر فردی بخواهد این پابندها را جدا کند در مرکز امکان رصد آن وجود دارد و با قوه قضاییه هماهنگ شده  است برای این افراد مجازاتی در نظر گرفته شود.

رادان با بیان اینکه قرار است این پابندها به مدت ۲ سال برای گروه‌های هدف استفاده شود، گفت: هیچ مانعی برای حمام و استخر وجود ندارد و این پابندها کاملا ضدآب هستند.

وی ادامه داد: با هماهنگی قوه قضائیه بنا شده است فرد مورد نظر ۲ سال از این پابندها استفاده کند و البته ۳ سال استمرار هم در نظر گرفته شده است، یعنی اگر در مدت ۲ سال فرد مورد پایش سرقت  داشت می‌تواند این پابند را بعد ۲ سال جدا کند اما اگر در ۲ سال مرتکب جرم نشد باید ۳ سال دیگر هم از این پابندها استفاده کند.

رادان در پایان با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه ۵ هزار سارق با این پابندهای الکترونیک کنترل می‌شوند، گفت: افرادی که زندان هستند هم شامل این طرح می‌شوند و با هماهنگی قوه قضاییه بنا شده تا قبل از رهایی زندان افراد که در این‌گروه هدف قرار می‌گیرند مجهز به پابند الکترونیک شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =