کودکان خراسان‌شمالی ۲ قصه قرآنی را در چهاردهمین نمایشگاه قرآن بازی می‌کنند

مسئول کمیته کودک‌ و نوجوان ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌شمالی گفت: کودکان در این نمایشگاه ۲ قصه قرآنی شامل قصه حضرت یونس و حضرت نوح را بازی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، فرهاد آقابیگی، مسئول کمیته کودک‌ و نوجوان ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در بجنورد اظهارکرد: دکور یک کشتی به طول ۶ متر و یک نهنگ بزرگ ساخته و در نمایشگاه قرآن تعبیه شده و دو قصه قرآنی حضرت نوح و حضرت یونس به همت مربیان، برای کودکان قصه‌خوانی می‌شود.

وی گفت: کودکان می‌توانند وارد کشتی و شکم نهنگ شوند و همراه با بازی، قصه‌های قرآنی را گوش کنند.

مسئول کمیته کودک‌ونوجوان ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌شمالی افزود: کودکان در نمایشگاه قرآن کریم، قصه‌های قرآنی را بازی خواهند کرد که مربیان نیز در این میان قصه‌گویی می‌کنند.

آقابیگی با بیان اینکه به نوعی این قصه‌گویی نمایش خلاق است، بیان کرد: کودکان، قصه را خود بازی می‌کنند که بسیار هیجانی خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه کاشی‌کاری خبر داد و با بیان اینکه کودکان می‌توانند طرح‌ها را روی مقوا کار کنند، گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۱ نفر از کودکان و نوجوانان این استان عضو فعال کانون‌های پرورش فکری هستند که علاوه بر امانت کتاب از سایر خدمات فرهنگی و هنری این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی تصریح کرد: ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل از ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است و طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز از مخاطبان کانون‌های پرورش فکری بوده و ۱۴ هزار نفر از این تعداد در این مراکز عضو هستند.

خبرنگار: علی کاوه

پایان پیام/

کد خبر: 1224174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =