حیات طیبه، رویکرد تربیتی مدارس سما در استان یزد

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد یزد گفت: در استان یزد رویکرد آموزش مهارت‌های زندگی مبتنی بر حیات طیبه به عنوان مهم ترین برنامه مدارس سما است و رویکرد تربیتی تیم های آموزشی مجموعه سما در استان بر این محورها استوار است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، سید علی المدرسی رئیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد یزد در گفتگو با ایسکانیوز گفت: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی با مجموعه رشته های حوزه تعلیم و تربیت در سال گذشته تاسیس شد، گروه های آموزشی مختلفی از قبیل علوم تربیتی، آموزش ابتدایی، مشاوره شغلی ، مشاوره توانبخشی، مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی عمومی، روانشناسی مثبت گرا و دکتری مشاوره در این دانشکده مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تفاوتی که این دانشکده با سایر دانشکده‎ها دارد این است که رسالت و برنامه اصلی خود را در ابعاد مختلف، چرخش از آموزش های حافظه محور به آموزش های مهارتی می‎داند و به عنوان یکی از ارکان مهم این چرخش در سطح کشور درحال انجام وظیفه هست. دو بخش مهم در درون ساختار این دانشکده معاونت عرصه های تربیتی و معاونت علمی و فرهنگی است.

معاون امور مدارس سما در استان یزد گفت: مهم ترین هدف از کیفی سازی برنامه های تعلیم و تربیت، حضور در عرصه های وابسته به دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد است و دومین محور مهم در این گونه مدارس مهارتی کردن آموزش و توجه به آموزش مهارتی از سطوح متوسطه و دبیرستان و توجه خاص به موضوع هدایت تحصیلی و تعیین تکلیف دانش آموزان با استفاده از پتانسیل سنجی استعداد و آمادگی شغلی آنان در ارتباط تنگاتنگ با خانواده است.

وی ادامه داد: این رویکرد رکن بلافصل مجموعه سما در فرایند های آموزشی خود می‌باشد، هم مهارت های نرم و هم مهارت‌هایی که بایستی جایگزین آموزش شوند و مهارت‌های مرتبط با اشتغال، کار و کارآفرینی دانش آموز را در بر خواهد گرفت.

المدرسی در خصوص فعالیت‎های در عرصه گفت: دانشجویان، کارورزی و کارآموزی و کاربینی را در درون دانشکده به همراه خواهند داشت تا در تقویت کیفیت آموزش آنها در آموختن مهارت معلمی و مهارت تسلط شیوه های تعلیم و تربیت، اثرگذار باشد و آنجه را که می‌آموزند را بتوانند در عرصه کسب مهارت کنند.

وی در پایان گفت: از اصلی ترین اهداف این دانشکده، استقرار الگوی تعلیم و تربیت منطبق با ظرفیت های ساختاری دین اسلام، به عنوان عالی ترین و کامل ترین نسخه وجودی تعالی بخش حیات در جهان بشری است که توسط خالق متعال طراحی و ابلاغ شده است و به عنوان مهم ترین رکن برنامه های دانشکده، انتقال مفاهیم، تبیین مباحث و ورود در منظومه سه‌گانه تفکر، تعقل و تدبر را پی‎ریزی خواهیم نمود.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر./

کد خبر: 1224454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =