۲۰ باند حرفه‌ای واردکننده سلاح در لرستان منهدم شد

فرمانده انتظامی لرستان از توقیف یکهزار و ۸۱۲دستگاه خودروی شوتی و انهدام ۲۰باند حرفه‌ای واردکنندۀ سلاح در این استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار یحیی الهی، شامگاه یکشنبه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش وقوع و افزایش کشف جرم در لرستان اظهار داشت: این استان رتبۀ نخست کشف سلاح بین استان‌های کشور را دارد.

بیشتر بخوانید:

انهدام یک‌ شبکه قاچاق گسترده مشروبات الکلی در اردبیل

او با اعلام اینکه "بیش از ۴۳۰۰قبضه انواع سلاح امسال در لرستان کشف شده‌است"، افزود: ۲۰باند حرفه‌ای واردکنندۀ سلاح در این بازۀ زمانی منهدم شده‌ است و ۳۵ نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی لرستان با یادآوری اینکه "کشفیات سلاح در این استان امسال از رشد شش‌درصدی برخوردار شده‌است"، متذّکر شد: حدود صددرصد سلاح‌های کشف‌شده از باندهای سلاح از نوع جنگی است.

او اضافه کرد: تیراندازی ۱۴درصد در لرستان امسال کاهش یافته‌است و ۴۸۳نفر به‌دلیل تیراندازی به‌سوی اماکن و افراد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

الهی با تأکید به کاهش ۱۸درصدی وقوع قتل در لرستان، گفت: فراوانی قتل در این استان به‌خلاف تصور رایج پایین و نسبت به کل کشور ۲.۸درصد است.

فرمانده انتظامی لرستان با اعلام اینکه "کشف وقوع سرقت در این استان ۴۱درصد است و ۵۷۳۹ سارق امسال دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند"، اضافه کرد: ۱۱۶باند سارق امسال در لرستان منهدم شده‌است و ۱۱۰۹ انواع سرقت از این باندها کشف شده‌است و ۳۱۰ نفر دستگیر شده‌اند.

او با تصریح اینکه بیش از ۵۰درصد سرقت‌ها در لرستان از نوع سرقت خرد است که بیشتر این نوع سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود، خبر داد: سرانۀ سرقت در این استان ۵۴۶ فقره پایین‌تر از کشور است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به وجود ۳۰۰۰معتاد متجاهر در این استان، تأکید کرد: ۱۱هزار و ۱۷۱نفر معتاد متجاهر در لرستان امسال دستگیر شده‌اند و این نشان از آن دارد که هر معتاد متجاهری حدود چهاربار دستگیر شده‌است.

او با اعلام کشف ۱۰تن و ۶۰۲کیلوگرم مواد مخدر در لرستان طی امسال، اضافه کرد: کشف مواد مخدر در این استان از رشد ۳۶درصدی برخوردار شده‌است و ۱۵هزار و ۲۳۶ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی لرستان با ابراز کشف ۹۵۸میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان، بیان کرد: ۱۰۲باند کالای قاچاق منهدم شده‌است و ۴۱۳۶ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

الهی با اعلام توقیف یکهزار و ۸۱۲دستگاه خودروی شوتی در لرستان طی امسال، یادآور شد: ۳۰۱دستگاه خودروی سنگین حامل قاچاق در محورهای مواصلاتی این استان توقیف شده‌است.

او ضمن اظهار کاهش ۱۵درصدی وقوع تصادفات در لرستان به ضعف ایمنی خودروها نقبی زد و یادآور شد: یک فقره تصادف سال گذشته در این استان رخ داد و پنج سرنشین این خودرو بر اثر حادثۀ آتش‌سوزی ناشی از تصادف جان باختند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان طرد ۱۱۰۴ اتباع بیگانه در این استان، تأکید کرد: امیدواریم که شاهد ورود اتباع بیگانه به لرستان در سال ۱۴۰۳ نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =