ساعت بازی تیم ملی ایران و ترکمنستان در انتخابی جام جهانی

ایران در نخستین بازی خود در سال نو از ترکمنستان پذیرایی می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی ایران در جریان هفته سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی مقابل ترکمنستان صف‌آرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کارشناس فوتبال: لیست تیم ملی بیشتر جنبه شوخی دارد!

یوزهای فوتبال آسیا در گروه E مقدماتی جام‌جهانی با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ هم‌گروه‌اند که ۲ بازی اخیر را با پیروزی ۴ بر صفر مقابل هنگ‌کنگ و تساوی ۲ بر ۲ برابر ازبکستان پشت سر گذاشته‌اند و در حال‌حاضر با ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها صدرنشین گروه‌شان هستند.

جالب است بدانید، میانگین سن لیست جدید تیم ملی ۲۶ سال است که نسبت به جام ملت‌های آسیا، ۲ سال جوان‌تر شده و حضور چهره‌های جدید و عدم دعوت از برخی بازیکنان قدیمی توسط سرمربی تیم‌ملی در این دیدار جالب توجه خواهد بود.

آخرین نبرد دو تیم به ۹ سال پیش برمی‌گردد؛ دیداری که در چارچوب مسابقات انتخابی جام‌جهانی بود و تیم تحت فرمان کارلوس کی‌روش با سه گل مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی و اشکان دژاگه در برابر تک گل مکان ساپاروف به برد ۳ بر یک دست پیدا کرد.

به روایت آمار:

۲ تیم تاکنون ۸ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۳ بازی را ایران برده، ۲ بازی را ترکمنستان و ۳ بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

۱۸ توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که ۱۰ گل از آن یوزها و ۸ گل از آن ترکمنستانی‌ها بوده است.

هر دو برد ترکمن‌ها برابر ایران در سال ۱۹۹۶ میلادی به دست آمده است. این تیم طی ۲ بازی دوستانه با نتیجه مشابه یک بر صفر ایران را مغلوب کرد و درحال حاضر ۲۸ سال است که قادر به شکست یوزها نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =