اسرائیل با ما وارد جنگ شده ما طفره می‌رویم!

دکتر غلامحسین یوسفی*

گروه بین الملل ایسکانیوز- نکاتی پیرامون حملات موفق رژیم اسراییل در حذف عالی ترین فرماندهان مقاومت وجود دارد که باید به آنها توجه کرد و این نکات عبارتند از:

۱. اسراییل اعلام کرد باید سر مار را بزنیم، دارد می‌زند.

۲. حداقل از ترور شهید فخری زاده در حوزه پایتخت، اسراییل وارد جنگ با ما شده اما این ما هستیم که از بیان آن طفره می‌رویم!

۳. اسراییل، اهدافش را آشکارا اعلام و بی پروا، اما با دقت و قدرت می‌زند.

بیشتر بخوانید:

حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق

۴. تصور ما پس از زدن شهید سیدرضی این بود که اسراییل مراکز پوششی! (بخوانید لو رفته) ما را می‌زند، لذا جرئت حمله به مراکز رسمی ما را ندارد! اما دیدیم که زد و اعلام هم کرد.

۵. تا کنون، توجیه ما این بود که اسراییل هنوز به صورت آشکارا به مراکز رسمی ما حمله نکرده لذا پاسخ را به زمان و مکان مناسب موکول می‌کردیم، اما با این حمله و زدن فرماندهان سطح یک نیروی قدس دیگر زمان و مکان مناسب، گزینه راهبردی نخواهد بود.

۶. ترساندن مقامات از قصد اسراییل برای کشاندن پای ایران به جنگ، گزینه‌ای تاریخ مصرف گذشته است. لذا از این به بعد، ابتکار عمل دست طرفی خواهد بود که حریف را مچاله کرده و وادار به عقب نشینی کند.

۷. از ابتدای حملات هدفمند و غیر هدفمند اسراییل به مراکز ایران در سوریه بر این باور و موضع بوده و هستم که پاسخ به اینگونه حملات را باید از داخل سوریه بدهی، نه از ایران یا عراق و ... .

۸. وقتی ارتش سوریه توان حفاظت از مراکز و فرماندهان ما را در خاک خودش ندارد! ما باید خودمان با پاسخ مناسب، او را وادار به عقب نشینی کنیم تا احساس نکند که زمین سوریه، کمینگاه مناسبی بدون تلافی، حتی بدون کمترین هزینه است و می‌تواند فرماندهان ما را حذف کند.

۹. ملاحظات آقای بشار اسد مبنی بر اینکه «ملت سوریه از جنگ خسته اند و سوریه نباید محل انتقام باشد»، دیگر نباید ملاحظه شود!

۱۰. اکنون برای پاسخگویی به حملاتی که اسراییل انجام داده و متاسفانه موفقیت آمیز هم بوده، راه کارهای مناسبی وجود دارد، از جمله:

الف- حمله به مراکز دولتی و ساختمان نخست وزیری هنگام برگزاری جلسات مهم.

ب- حمله به مراکز نظامی و وزارت دفاع مانند بند الف.

پ- حمله مشترک با نیروهای سوریه به ارتفاعات جولان و آزادسازی آن که گامی بسیار با اهمیت در راستای شکستن پایه‌های دفاعی این رژیم پس از جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ است.

۱۱. ما اقدام تلافی جویانه در انتقام شهادت حاج قاسم را به دلیل ملاحظات امنیتی و بین المللی، به موشک باران پایگاه عین الاسد تقلیل دادیم. اما اسراییل، هم طراز آمریکا نیست که ما بخواهیم همانگونه ملاحظه کنیم!

۱۲. اگر واقع بینانه و واقع گرایانه به حملات اسراییل بپردازیم, باید صادقانه بگوییم که همزمان توانایی جنگ در چند جبهه را دارد و به خوبی از عهده آن برمی آید.

۱۳. حملات نقطه‌ای و دقیق اسراییل چه موشکی، پهپادی و هوایی از جمله نقاط قوت آن است که در عمق دشمنش انجام می‌دهد و موفقیت آمیز است. لذا اینگونه عملیات های موفقیت آمیز، در ایجاد روحیه در بین مردم و نظامیانش، بسیار موثر است.

۱۴. افزون بر اقدام تلافی جویانه، ایران باید اقدامی بالاتر انجام دهد که حکم بازدارندگی هم داشته باشد. در غیر اینصورت، اسراییل به حملات موفق خود ادامه خواهد داد و ما در حد گلوله باران ارتفاعات جولان! پاسخ خواهیم داد!

۱۵. افزون بر اقدامات عملیاتی ما, فشار جبهه مقاومت در تنگ تر کردن حلقه محاصره و زدن اهداف متعدد در خاک رژیم، باید افزایش یابد تا حامیان غربی آن خطر جدی تری را حس کنند و در مهار این گرگ درنده، اقدام موثرتری کنند.

۱۶. در پایان باز هم تاکید می‌کنم که پاسخ حملات اسراییل در زدن فرماندهان ما در سوریه، باید از سوریه داده شود تا هم دالان حذف فرماندهان سطوح عالی در سوریه را کور کنیم، هم از ورود مستقیم به جنگی که فعلا به مصلحت ما نیست، خودداری کنیم.

کارشناس مسائل بین الملل*

انتهای پیام/

کد خبر: 1225700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =