هواشناسی ایران / صدور هشدار زرد برای ۴ استان کشور

رگبار پراکنده از امروز سه شنبه (۱۴ فروردین) تا جمعه (۱۷ فروردین) در نواحی مرکزی کرمان، برخی نقاط شمال هرمزگان، غرب فارس، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات مرکزی البرز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «علاوه بر بارش‌های پراکنده در این مناطق و صدور هشدار زرد برای کرمان، هرمزگان، فارس و خراسان رضوی، سه شنبه (۱۴ فروردین) و چهارشنبه (۱۵ فروردین) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدیدهای همراه با خیزش گرد و خاک اتفاق می‌افتد.»

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران | تشدید فعالیت سامانه بارشی در نواحی شرق کشور

هشدار زرد رنگ به معنای رخداد پدیده‌ای جوی که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد.

فریبا گودرزی افزود: «آب‌های جنوب کشو، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز در روزهای سه شنبه (۱۴ فروردین) و چهارشنبه (۱۵ فروردین) مواج و متلاطم است.»

وزش بادهای شدید موقتی در پایتخت همچنان ادامه دارد و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور بیشینه و کمینه دما بین ۲۰ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌است.

ایستگاه هواشناسی توچال در استان تهران با دمای ۹ درجه زیر صفر و دیزین بالا در استان البرز با دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور اعلام شده‌اند. این در حالی است که راسک و قصر قند در استان سیستان و بلوچستان با دمای ۳۴ درجه و میناب در استان هرمزگان با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق کشور شناحته شده‌اند.

کد خبر: 1225715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =