۱۱هزار قرارداد جامعه و صنعت به ارزش ۶هزارمیلیارد منعقد شده است

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بیش از ۱۱ هزار قرارداد بین دانشگاه با جامعه و صنعت به ارزش ۶ هزار میلیارد منقعد شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: ما همواره سعی کرده ایم سیاست‌های تشویقی برای ارتباط دانشگاه ها با صنعت بیشتر و کارسازتر شود. در حال حاضر همه دانشگاه ها و موسسات پژوهشی که زیر نظر وزارت علوم هستند بیش از ۱۱ هزار و ۲۱۲ قرارداد با جامعه و صنعت منعقد کرده اند که ارزش این قراردادها ۶ هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید:

دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها زبان مشترکی با صنایع ندارند

وی افزود: این گونه فعالیت ها نشان می دهد که دانشگاه های ما به صورت فعال در حال نقش آفرینی هستند اما این تعداد برای ما کافی نیست.

معاون پژوهشی وزیر علوم درباره ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان نیز گفت: ماده ۱۳ این قانون می‌گوید اگر شرکت های دولتی و خصوصی با دانشگاه و پژوهشگاه قرارداد تحقیقاتی برای توسعه منعقد کنند این قرارداد می تواند به عنوان مشوق مالیاتی از میزان مالیات آنها کسر کند. این قانون می‌تواند حجم قراردادهای دانشگاه ها با صنعت و جامعه را افزایش دهد.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: آیین نامه اجرایی این قانون دو واحد ابلاغ شده است بنابراین ما امیدواریم بر اساس ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان و بند ب ماده ۱۱ این قانون در انتهای امسال شاهد رشد بسیار زیاد قراردادهای دانشگاه ها با جامعه صنعت برای حل مشکلات جامعه باشیم.

صالحی گفت: قراردادهای دانشگاه ها با صنعت در بخش های مختلفی از جمله مشاوره، حل مساله، تولید فناوری و دانش است که خروجی آن به دانش فنی، حل مشکل صنایع و حل مشکلات جامعه منجر می‌شود.

خبرنگار: امیر حیدری

انتهای پیام/

کد خبر: 1225827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =