سازمان ملل باید از اعتبار خودش دفاع کند

سفیر ایران در سوریه در خصوص انتظارات از سازمان ملل متحد برای برخورد با رژیم صهیونیستی گفت: سازمان ملل باید از اعتبار خودش دفاع کند و اگر دفاع نکند، اعتبار آن و کشورهای سازمان ملل خدشه دار می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مقابل سفارت ایران در دمشق در خصوص جنایت‌ اخیر رژیم صهیونیستی علیه بخش کنسولی ایران گفت: ماهیت رژیم صهیونیستی از ابتدا بر پایه ترور بنا شده است. این نوع جنایتی که اخیرا مرتکب شده در دنیا بی سابقه است و یک جنایتی است که قبل از اینکه ایران و سوریه را مورد اهانت قرار دهد، قوانین و معاهدات بین المللی به خصوص معاهده وین را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید

پیام قاطع سرلشکر صفوی به اسرائیل و آمریکا

وی افزود: جنایت‌هایی که رژیم در طول ۶ ماه گذشته مرتکب شده انواع جنایت‌های بشری علیه ملت مظلوم غزه بوده و در این آخرین جنایتش از قوانین بین‌المللی هم عبور کرده است.

سفیر ایران ادامه داد: وجود این شهدا که ما آنان را شهدای الاقصی نام گذاری می‌کنیم، افتخاری است برای همه آنانی که در مسیر حق حرکت می‌کنند. قطعا این شهدا اراده ما را برای مبارزه و نابودی این رژیم تقویت می‌کند. قطعا روابط بین کشورهای محور مقاومت به ویژه ایران و سوریه را قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد کرد.

اکبری در ادامه تصریح کرد: به طور طبیعی طبق همین قوانین بین المللی حق پاسخ برای ما محفوظ خواهد بود.

وی با تشکر از همه کشورهای دنیا که در این قضیه حمایت کردند و این حقیقت را اعتراف کردند که رژیم به اماکن دیپلماتیک تجاوز کرده، اظهار داشت: ما می‌دانیم که در دنیای امروز خیلی از کشورهای بزرگ که تحت فشار رژیم صهیونیستی هستند، علی رغم اینکه حقیقت را می‌دانند ولی اقرار نمی‌کنند.

سفیر ایران همچنین گفت: ایران و سوریه از ۵۰ سال پیش به ماهیت حقیقی این رژیم پی برده بودند و امروز همه دنیا دارند به این حقیقت می‌رسند. سازمان ملل باید از اعتبار خودش دفاع کند و اگر دفاع نکند، اعتبار آن و کشورهای سازمان ملل خدشه دار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =