هیچ گندمی در سال جاری وارد نخواهیم کرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال خودکفایی پایدار گندم رقم می‌خورد و هیچ گندمی وارد نخواهیم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی امروز در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌هایی برای خودکفایی پایدار گندم برای سال جاری انجام شده و پیش بینی می‌شود که میزان خرید تضمینی از ۱۱ میلیون تن فراتر برود.مهاجر گفت: برنامه‌ریزی شده است که با استفاده از بذر مناسب, تکنولوژی مدرن, تغذیه مناسب با کود و نیز مبارزه با آفات و بیماری‌ها تولید گندم امسال افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

نرخ تعیین شده خرید تضمینی گندم تغییر می‌کند؟

به گفته این مسئول در سال ۱۴۰۰ خرید تضمینی گندم ۴.۵ میلیون تن و در دو سال گذشته به ترتیب ۷.۵ و ۱۰.۵ میلیون تن شد علاوه بر این ۵۰۰ هزار تن هم بذر گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

مهاجر گفت که برداشت گندم امسال در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر و خوزستان آغاز شده است تلاش ما این است که پول گندمکاران را به موقع پرداخت کنیم.وی ادامه داد که سازمان برنامه و بودجه قول داده است که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت خرید تضمینی گندم را تامین کند که در این صورت حتی امکان پرداخت یک روزه پول گندمکاران هم فراهم می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد با فناوری‌های موجود لیست گندمکارانی که گندم به سیلوها تحویل می‌دهند یک روزه به بانک داده می‌شود و اگر اعتبار باشد بلافاصله پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =