برگزاری پویش پخت «مقلوبه» در گچساران

پویش مردمی پخت و برگرداندن غذای «مقلوبه» با شعار «رژیم صهیونیستی سرنگون می‌شود» در گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، پویش مردمی پخت و برگرداندن غذای «مقلوبه» با شعار «رژیم صهیونیستی سرنگون می‌شود» در گچساران برگزار شد و در آن از شهروندان دعوت می‌شود تا ضمن پخت این غذا در منزل و همراه آوردن آن در محیط برگزاری پویش، یک پیام خانوادگی برای رژیم کودک‌کش اسراییل مخابره کنند.

مقلوبه یک نوع ته‌چین است که به روش‌های مختلف در تمام کشورهای عربی با مواد مرغ، گوشت یا سبزی‌ها درست می‌شود. نکته قابل توجه در پخت و استفاده از این غذا این است که وقتی غذا پخته می‌شود، برای استفاده از آن غذا را از داخل قابلمه به روی یک سینی یا بشقاب بزرگ برمی‌گردانند.

حالا همین اتفاق، یعنی برگرداندن غذا روی ظرفی دیگر، باعث شده این غذا در فلسطین اشغالی تبدیل به نماد پیروزی قدس و واژگون شدن سلطه دشمنان قدس شود.

برگرداندن قابلمه‌ها به صهیونیست‌ها یادآوری می‌کند که مثل قابلمه مقلوبه محکوم به واژگونی هستند. پخت این غذا در سال‌های اخیر بیشتر شده و زنان فلسطینی هر سال آن را با جدیت بیشتر انجام می‌دهند.

در توضیح این پویش آمده است: «شاید سربازان اسرائیلی این شب‌ها وقتی که به خواب می‌روند کابوس غذای مقلوبه را می‌بینند که زنان فلسطینی هر شب در مسجدالاقصی و اطراف آن سفره‌اش را پهن می‌کنند...»

پویش «برگردادندن غذای مقلوبه» و روایتی خانوادگی از مقاومت، روز پنجشنبه ۱۶فروردین ماه درشهرگچساران برگزار شد.

خبرنگار: ساناز غضنفریان

انتهای خبر/

کد خبر: 1226028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =