دانشگاه آزاد اسلامی در تولید محصولات دانش‌بنیان بسیار موفق بوده است

پیمان آریایی، پژوهشگر و مخترع برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با تاکید بر موفقیت دانشگاه آزاد بر تولید محصولات دانش‌بنیان، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد مراکز رشد و سراهای نوآوری، موجب رشد چشمگیری در ایجاد و تولید محصولات دانش‌بنیان شده‌است.

در پی کسب عناوین علمی و پژوهشی مهم توسط دکتر پیمان آریایی، دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی، خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران را بر آن داشت تا گفت‌وگویی با وی انجام دهد.

ایسکانیوز: لطفا خودتان را برای مخاطبین معرفی کنید:

پیمان آریایی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی، متولد ۱۳۵۸ در مازندران هستم و تحصیلات عالی خود را در سبزوار به پایان رساندم و اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آمل، مشغول به تدریس و تحقیق و پژوهش‌های علمی در راستای رشته تحصیلی خود هستم.

ایسکانیوز: عناوین علمی، پژوهشی کسب شده اخیر خود را بیان کنید:

در سال ۱۴۰۲، موفق به کسب ۵ عنوان علمی شدم که کسب رتبه یک سطح ۴ در چهارمین رقابت استانی رویداد سرآمدان شاهد و ایثارگران در حوزه استارت آپ استان مازندران، عنوان واحد فناور برتر ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، عنوان مخترع برتر ۱۴۰۲ انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران، عنوان پژوهشگر برتر ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و عنوان پژوهشگر برتر ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در گروه کشاورزی و منابع طبیعی از عناوین کسب شده در سال ۱۴۰۲ است.

ایسکانیوز: چگونه در یک سال، موفق به کسب چند عنوان مهم شدید؟

کسب هر کدام از این عناوین، نیازمند تلاش، تحقیق و بررسی علمی چند ساله است که نتیجه تلاش‌ها در سال‌های بعد، نمایان می‌شود و به ثمر می‌نشیند و قطعاً در عقبه هر موفقیتی، تلاش و زحمات فراوانی قرار دارد.

ایسکانیوز: سوابق آموزشی خود را بیان کنید:

در سال ۱۳۸۲ مدرک کارشناسی، سال ۱۳۸۴ مدرک کارشناسی ارشد و در سال ۱۳۹۲ مدرک دکتری خود را در رشته مهندسی کشاورزی-منابع‌طبیعی از دانشگاه سبزوار کسب کردم.

ایسکانیوز: آخرین مدرک تحصیلی شما چیست؟

در حال حاضر دارای مدرک دکتری تخصصی علوم و صنایع، گرایش تکنولوژی مواد غذایی هستم.

ایسکانیوز: آیا افتخارات علمی دیگری کسب کردید؟ بیان کنید:

عناوین و مسئولیت‌های شاخص دیگری مانند کسب عنوان پژوهشگر برتر سال ۱۳۹۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، عنوان دبیر علمی سال ۱۳۹۴ در اولین کنفرانس علمی دستاوردهای فن‌آورانه علوم و صنایع غذایی ایران، عضو کمیته علمی سال ۱۳۹۴ در بیست و سومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی دانشگاه کشاورزی ساری، مدیرعامل شرکت پارمیدا ژلاتین مازندران سال ۱۴۰۰, عنوان طرح برتر کشوری سال ۱۴۰۱ در رویداد کشوری عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی (مصلی تهران)، عنوان استاد برگزیده کشوری سال ۱۴۰۱ در اولین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت(طرح شاهد کشوری) را در کارنامه خود دارم.

ایسکانیوز: فعالیت‌های پژوهشی و تخصصی خود را بیان کنید:

فعالیت‌هایی همچون چاپ ۵۰ مقاله isi حاصل از رساله‌های دکتری در بهترین مجلات خارجی، چاپ ۴۵ مقاله علمی، پژوهشی وزارتین، حاصل از رساله‌های دکتری در بهترین مجلات وزارتین داخل کشور، چاپ بیش از ۴۰۰ مقاله در همایش‌های داخلی و شرکت در ۵ کنگره خارج از کشور و همچنین چاپ کتاب "تکنولوژی تولید گز" در سال ۱۳۸۷ توسط شورای انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ کتاب "کاربرد فیلم‌ها و پوشش‌های خوراکی در موارد غذایی" در سال ۱۳۹۵ توسط مولفان تهران، چاپ کتاب "مروری بر تولید پودر آب میوه مخلوط پروبیوتیک" در سال ۱۴۰۲ توسط شورای انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و ارایه دو طرح تجاری BP "تولید ژلاتین حلال از ضایعات فرآورده‌های دریایی و تولید پکتن از ضایعات مرکبات" را نیز در کارنامه پژوهشی و تخصصی خود دارم.

ایسکانیوز: اکنون چه مسئولیت‌هایی دارید؟

از سال ۱۳۸۴ تاکنون عضو هیأت علمی شدم و با ادامه فعالیت علمی از سال ۱۳۸۷، مدیر گروه صنایع غذایی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۵ گرایش شدم و همچنین از سال ۱۴۰۰ مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و از سال ۱۴۰۱ استاد مشاور فرهنگی که همگی این مسئولیت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی می‌باشد.

ایسکانیوز: دانشگاه آزاد را به لحاظ علمی، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به باور من، دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم، بسیار پویا و مولد بوده و توانسته که این علم را در پیشرفت کشور به کار گیرد و امروزه جزو دانشگاه‌های برتر و تأثیرگذار جامعه قرار دارد.

ایسکانیوز: آیا دانشگاه آزاد توانسته بر تولید علم و محصولات دانش‌بنیان تاثیرگذار باشد؟

بله، دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر با ایجاد مراکز رشد و سراهای نوآوری توانسته که در تولید علم و ایجاد محصولات دانش‌بنیان در داخل کشور، رشد چشمگیری داشته باشد.

ایسکانیوز: به نظر شما، اقدامات مهم و کارا از سوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تولیدات دانش‌بنیان چیست؟

یکی از کارهای مهم در دو سال اخیر که با دستور دکتر طهرانچی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، انجام شد، رویداد عصر امید در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور می‌باشد که در این رویداد بزرگ، موجب شد تا بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و واحدهای فناور، حضور یافته و محصولات خود را عرضه کنند.

ایسکانیوز: آیا این حضور، تاثیر مثبتی هم به دنبال داشته است؟

قطعا تاثیر مثبت دارد؛ چون بسیاری از این محصولات می‌تواند که کشور را به خودکفایی برساند و مهمتر این که دانشگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد در داخل کشور می‌توانند بستری را برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و شرکت‌ها به جهت ارتباط دانشگاه و صنعت، فراهم سازند.

ایسکانیوز: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در این باره چه اقدامی را انجام داده است؟

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی اقدامات موثری را انجام داده که به‌ عنوان‌ نمونه، با ایجاد آزمایشگاه همکار غذا و دارو با امکانات خوب و مناسب، توانسته است که بین دانشگاه و صنعت، ارتباط ایجاد کند و از این رو، کارخانجات می‌توانند محصولات خود را جهت بررسی و تایید به این آزمایشگاه انتقال دهند.

ایسکانیوز: نظرتان را درباره آینده تولیدات دانش‌بنیان و ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت را بیان کنید:

با رشد خوبی که در چند سال اخیر در این حوزه اتفاق افتاده، امیدوارم که شاهد خودکفایی بسیاری از محصولات در چند سال آینده باشیم.

ایسکانیوز: چه پیشنهادی به مسئولین تصمیم‌گیر دانشگاه آزاد اسلامی دارید:

به عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، پیشنهاد می‌کنم که سیاست ارتباط دانشگاه و صنعت را به شکل شایسته ادامه دهند که موجب شکوفایی دانشگاه آزاد، صنعت و به تبع آن، کشور عزیز اسلامی‌مان می‌شود.

ایسکانیوز: در خاتمه هر سخنی دارید، بفرمائید:

از ریاست دانشگاه آزاد واحد آیت‌الله آملی، ریاست دانشگاه آزاد استان و همه همکاران گرامی که موجب رشد دانشگاه و حمایت بنده شدند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای خبر/

کد خبر: 1226159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =