قیمت تاکسی‌های برقی مشخص شد

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در سال جاری شاهد ورود تدریجی بیش از ۵۰۰۰۰ تاکسی برقی از محل توافقات شهرداری با وزارت صمت و قرارداد با چین خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شادی مالکی درباره ورود تاکسی‌های برقی به شهر تهران اظهار کرد: قرار است ۲۷۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی از محل قرارداد شهرداری با شرکت‌های چینی وارد تهران شود و ۲۷۰۰۰ تاکسی دیگر از طریق وزارت صمت به شهرداری تهران ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

کرایه تاکسی‌ها در سال جدید چقدر زیاد می‌شود؟

وی ادامه داد: ۴ شرکت خودروساز، خودروهای برقی خود را معرفی‌ کرده‌اند، توافق‌نامه‌ها امضا شده و تعدادی تاکسی نیز رونمایی شده است اما همه آنها در انتظار پلاک‌گذاری هستند؛ بعد از نصب پلاک «ت»، فعالیت این خودروها در خطوط تعیین شده آغاز خواهد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در سال جاری به تدریج شاهد ورود بیش از ۵۰ هزار تاکسی برقی به تهران خواهیم بود، تصریح کرد: بخشی از این تاکسی‌ها در قالب شرکت مالکی راهبری می‌شوند و بر تعداد فعلی تاکسی‌های شهر تهران افزوده خواهند شد اما بخش دیگر این تاکسی‌ها جایگزین تاکسی‌های فرسوده فعلی خواهند شد.

وی افزود: مدل‌های مالی نحوه بهره‌برداری از تاکسی‌ها در کمیته‌های تخصصی در حال بررسی است و به محض نصب پلاک «ت»، مدل‌های مشارکتی آنها نیز اعلام می‌شود.

به گفته مالکی، این تاکسی‌های برقی حدود یک میلیارد تومان قمیت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =