در دیدار امیرعبداللهیان با نماینده دولت یمن چه گذشت؟

حسین امیرعبداللهیان با نماینده ارشد دولت نجات ملی یمن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تجلیل از حمایت شجاعانه ملت یمن از ملت مظلوم فلسطین، آن را برآمده از غیرت اسلامی و شرافت والای انسانی ملت یمن در حمایت از مظلومان فلسطینی دانست و سلام و تحیات دولت و ملت ایران را به رهبران دولت نجات ملی و ملت بزرگ و غیور یمن ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان به عمان سفر کرد

امیرعبداللهیان با تشکر از ابراز همدردی و اعلام همبستگی دولت نجات ملی یمن با ایران در خصوص اقدام‌ تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ضدتروریسم ایران، این اقدام رژیم صهیونیستی را حمله‌ای تروریستی با استفاده از هواپیما و موشک‌های ساخت آمریکا دانست و افزود تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اقدامات قانونی و بین‌المللی بعمل آمده، با استفاده از حقوق شناخته شده خود در چارچوب حقوق بین‌الملل، متجاوزان جنایتکار و متجاوز را پاسخگو و تنبیه خواهد کرد.

دکتر امیرعبداللهیان مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه با بیانیه محکومیت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان‌ ملل در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به مکان دیپلماتیک ایران در دمشق را نشانه روشن نفاق سیاسی و نیز حمایت آشکار آنها از جنایات و ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی و تشویق به توسعه دامنه بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و عربستان را در حال پیشرفت و رو به توسعه ارزیابی کرد و با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند گفتگوهای صلح در یمن، حملات آمریکا و انگلیس به یمن را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و در چارچوب حمایت تمام عیار آنها از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم و مقاوم فلسطین توصیف کرد.

محمد عبدالسلام نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، همبستگی کامل دولت نجات ملی و ملت یمن با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران نظامی‌ ایران در دمشق را اعلام کرد.

وی حمایت دولت نجات ملی و ملت یمن از ملت مظلوم فلسطین را دارای ابعاد اسلامی، اخلاقی، انسانی و همچنین حمایت از امنیت ملی عربی و اسلامی دانست و گفت اگر رژیم صهیونیستی در این جنگ پیروز شود، از امنیت ملی عربی و اسلامی و امنیت در دریای سرخ نیز چیزی باقی نخواهد ماند، فلذا موضع و اقدام دولت نجات ملی علیه اهداف صهیونیستی در دریای سرخ، از حمایت قاطع ملت یمن نیز برخوردار است.

عبدالسلام افزود ما در تماس‌ها و گفتگوهای خود با مقامات کشورهای مختلف جهان اطمینان دادیم که کشتی های این کشورها در دریای سرخ از ناحیه یمن در معرض هیچ تهدیدی نیستند و در این زمینه نیز هیچ اشتباهی از جانب ما رخ نداده است و ما در عمل ثابت کردیم که تبلیغات آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آنها علیه دولت نجات‌ ملی یمن دروغ و بی اساس است.

محمد عبدالسلام با تجلیل از حمایت ویژه و برجسته جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و محور مقاومت، گفت دلیل فشارها و حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی و محور همسوی آنها علیه ایران، همین موضع شرافتمندانه و حمایت متمایز و برجسته ایران از فلسطین و محور مقاومت است.

عبدالسلام همچنین با تشریح آخرین تحولات روند سیاسی یمن گفت، هدف آمریکا از حملات علیه یمن، تشدید فشار بر ملت یمن از طریق تشدید مشکلات اقتصادی و درمانی و انسانی بر ملت یمن است و دولت نجات ملی یمن در مقابل این حملات متجاوزانه آنها دست بسته نمانده و هشدارهای لازم را داده است و ملت یمن از مواضع اصولی خود هرگز کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =