سرنوشت نامشخص ۱۳ هزار نفر در غزه

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای گفت که سرنوشت بیش از ۱۳ هزار نفر در غزه نامشخص است و هیچ کس اطلاعی از اینکه چه بر سرشان آمده است، ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه‌ در گزارشی خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای معرفی مکانیسم‌های ویژه و تیم‌های تخصصی برای جمع‌آوری آوار ساختمان‌ها در غزه و نجات احتمالی هزاران نفری که زیر آوار گیر افتاده‌اند و همچنین شناسایی هزاران پیکری که هویتشان مشخص نیست، شد.

بیشتر بخوانید
طوفان‌الاقصی| شهادت جمعی از اعضای خانواده هنیه و واکنش وی / ارتش اسرائیل مسئولیت ترور را گردن گرفت

این نهاد حقوق بشری در وبسایت خود همچنین خواستار فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی شد تا جان امدادگرانی که به کار جمع آوری آوار مشغول خواهند شد را تضمین کند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارش خود افزود: «بیش از ۱۳ هزار فلسطینی در غزه یا زیر آوار ساختمان‌ها مدفون هستند، یا در گورهای دسته‌جمعی به شکل ناشناس دفن شده‌اند و یا ارتش اسرائیل آن‌ها را ربوده است و سرنوشت آن‌ها هنوز مشخص نیست».

این نهاد حقوق بشری تأکید کرد که رقم ۱۳ هزار طبق برآوردها و گزارش‌های اولیه بستگان مفقودین است و با توجه به تداوم حملات، این میزان می‌تواند بیشتر از این باشد و از سوی دیگر ارتش اسرائیل هیچ تصمیمی برای افشای نام کسانی که در غزه ربوده و با خود برده است، ندارد.

در ادامه این گزارش آمده است که تیم‌های امدادی طی روزهای اخیر و با عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از بیمارستان الشفاء و خان یونس توانسته‌اند با امکانات ابتدایی، پیکر ۴۲۲ فلسطینی را از زیر آوار بیرون بکشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =